Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT rea - vad skall man köpa?

Startat av Doomfarer, 21 oktober 2010 kl. 15:19:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

GMT har rea igen (http://www.gmtgames.com/news.aspx?showarticle=182) är det kliar lite i fingrarna. Men vad skall man köpa?

Har jag förstått det rätt har jag minst 50% rabatt på två spel.

Tips mottages tacksamt!  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Strv102r

Jag har spelat följande GMT spel jag kan rekommendera, och som finns tillgängliga, och som inte kom ut i år för de tror jag du har:

Clash of Giants II
Men of Iron

Hmm. Det var nog alla som klararade alla kriterier?

:insecure:
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

The Caucasus Campaign är också trevligt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Dominant species.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

dagon

Funderar skarpt på SPQR Deluxe. Nån som har spelat det (eller annat i GBoH serien) som kan ge en snabb  :down:  eller  :up: ?
För Kung och Fostervatten

Doomfarer

Citat från: "dagon"Funderar skarpt på SPQR Deluxe. Nån som har spelat det (eller annat i GBoH serien) som kan ge en snabb  :down:  eller  :up: ?

Är du intresserad rent historiskt av slagen är det klart  :up:
Annars kan det vara lite obalanserat många gånger och då är det mer  :down:

Funkar bra att spela solitärt tycker jag vilket är ett stort plus. För lite snabbare spel med mindre krom kan du köpa till Simple GBoH. Delade meningar om det gör spelen bättre eller inte, jag är kluven men Elias är väl ett stor fan av SGBoH om jag minns rätt.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

Stämmer! Ska tilläggas att Deluxe-boxen av SPQR innehåller en hel del bra, balanserade scenarior.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

dagon

Tack för svar. Känns som att köpet blir av då - har btw inga problem med obalanserade scenarion. Slå på den som redan ligger bara.   :wink:

Det som gjorde mig lite tveksam är priset ($99), men med 50% rabatt är det ju klart överkomligt.
För Kung och Fostervatten

Andreas Lundin

The Battle for Normandy är en stark rekommendation också. Har aldrig sett ett mer snabbspelat monster.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East