Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Micro 27,28,29 December 2010

Startat av hybris, 23 december 2010 kl. 19:07:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

hybris

Den 27,28 och 29 december 2010 kommer jag att arrangera en kortare Micro  kampanj I Göteborg.
Platsen är på Hisingen vid Wieselgrens platsen i Göteborg. Upplägget kommer att vara samma som vid de tidigare kampanjerna vi har kört , där man främst är pluton, kompani eller bataljons chef. Andra typer av befattningar förekommer också.
Om man inte kan spela hela kampanjen eller bara del av dag så finns det alltid behov av motståndare.
Om du känner att du eller kanske någon kompis är intresserad så hör av er.
Tala om under vilka premisser du/ni kan vara med och spela och framför allt önskemål om vilken befattning du önskar inneha
Dom personer som kan spela störst del av kampanjen kommer jag att försöka ge tyska chefs befattningar i första hand, allt för att försöka få en kontinuitet i kampanjen.
Det kommer uppskattnings vis vara ett slag per dag om Tysken lyckas med att pressa sig framåt.

Sprid och förstärk till vänner och kompisar, alla är välkomna.
Dropin spelare kommer alltid att vara välkomna, man kan inte ha för få spelare.

Planen:
vi kommer att samlas kl 13,00 varje speldag med förhoppningen att kunna köra igång vid 14.
Meningen är att staben skall få förutsättningarna och kunna planera efter dessa , samtidigt som vi andra gemensamt fixar till terrängen om det skulle behövas.
Sedan så spelar vi till ca 21-23 på kvällen innan vi bryter.
Matrast sker samtidigt som vi spelar då man väntar på sin "tur".
Det brukar spelas spel samtidigt i ett annat rum för att tiden skall gå.
Tex bräd eller kort spel i olika varianter.
Varje dag är ett nytt scenario. Har tid förflutit däremellan så sker högläsning och enklare rollspel om den tiden. Förflyttning förluster och så vidare gås igenom samt nya order.

Lägsta position är tänkt att vara gruppchef/pluton chef beroende på tillgängliga enheter.

Ni som är intresserade kan väl maila mig mailto:snarast.birger.hanning@gmail.com">snarast.birger.hanning@gmail.com
Väl möt Birger