Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forumets nya storpratare

Startat av Elias Nordling, 16 januari 2011 kl. 11:04:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Ola är nu officiellt detta forums storpratare, med fler inlägg än både Björn och Anders.

Sämre kan man ha det!

En orsak är förstås att Anders och Björns aktivitet helt avstannat. Anders gick in i monsterspelstratten och konstaterade att de enda spel han ville spela var ospelbara. Björn tog barnalstrandet till nya höjder och har inte hörts av sedan barn nr 4. Han ses dock på Facebook där han berättar hur synd det är om hans fru som måste ta hand om fyra barn på loven medan han av en händelse jobbar. :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Hehe. Ja, både Björn och Anders är saknade på forumet.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Jag är inte helt säker på hur jag ska ta det... Storpratare är väl inget man normalt vill bli kallad... Får väl lägga ner replayverksamheten. Är väl rätt blygsam om det inte vore för det.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Maglica

Tolka det positivt. Dina "replays" är mycket bra, så fortsätt bara.

/Robert
Robert Maglica

Elias Nordling

Tolka "sämre kan man ha det" som att du har en tacksam publik! Keep up the good work!

EvilSpook

Kan bara hålla med.
Att både prestera en så stor volym och samtidigt leverera de mest kvalitativa inläggen är imponerande Ola.  :up:
Saknar dock Mr Fagers utvikningar om dominanta fruntimmer i uniform eller vad de brukade handla om...  :cry:

//EvilSpook

Erik Axel

Nej! Spelredogörelserna är lysande! Förutom att de är intressanta i sig är de den bästa sortens köpguide för krigsspel. Man ser hur själva spelet verkar.

Snowfox

Ordet storpratare för ju tanken till någon som babblar på utan att fundera på om det är relevant och intressant. Olas AAR:er är både väl beskrivna och fungerar som utmärkt konsumentupplysning. Mer av det.

>Spelar nu: GMT Normandy 44, därnäst SPI Cobra, DG Cobra & MMP Panzerblitz: Hill of death. ATOs Falaise Pocket. Kanske APs Beyond Normandy och Operation Epsom på plutonsnivå?

Jag har fixat din signatur.  8)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Nu lägger ni alldeles för stor vikt vid mitt ordval. Jag valde det mest för att jag tyckte forumets nya kung lät så löjligt och jag hade brist på fantasi. Jag hade inte en tanke på att det kunde uppfattas nedlåtande.

Strv102r

Storpratare är bättre än kung. De som hört mig föreläsa om taktik skulle nog inte ha något att invända.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Är det inte litet... svenskt att det anses skamligt att vara storpratare? På ett diskussionsforum av alla ställen?

Snowfox

Det är inte skamligt, huruvida det är bra att vara storpratare eller ej beror helt och hållet på kvaliteten på svadan. På den punkten har Ola inget att oroa sig för.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Exakt!

Scipio

Jag trodde att forumreglerna gör gällande att forumets storpratare skulle benämnas Stormumfti..?   :insecure:
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: