Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lincon 2011

Startat av Delirium, 21 februari 2011 kl. 15:23:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"Jag är med på samtliga av Rogers förslag. Måste dock slänga in en brasklapp: regeringen kan slänga in sitt veto den här gången. Det tisslas och tasslas i parlamentet om en resa till den eviga staden...
Hon kan väl åka till Göteborg själv? :p

Fredrik H

Citat från: "silversixx"
Citat från: "Andreas Lundin"Jag är med på samtliga av Rogers förslag. Måste dock slänga in en brasklapp: regeringen kan slänga in sitt veto den här gången. Det tisslas och tasslas i parlamentet om en resa till den eviga staden...
Hon kan väl åka till Göteborg själv? :p

:lol:

Andreas Lundin

Götlabörrg är rena rama Barad-Dur i jämförelse med Rom.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Granlid

Citat från: "Andreas Lundin"Det tisslas och tasslas i parlamentet om en resa till den eviga staden...
Men då är det väl ingen brådska att åka redan i vår...  :)
Friendly fire isn't.

Delirium

Okej att din sambo är regeringen, och Rom är den eviga staden, men vad är parlamentet i analogin? Frissan?

Vad gäller Rogers förslag har jag utvecklat allergi mot andra världskriget (och mot CDG:er, men det hör inte hit) rent generellt, och vi fick blodad tand med This Hallowed Ground, så lite regementesslag (med Line of Battle) är inte alls fel.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

sfclinken

Citat från: "Scipio"Slänger ut kroken med lite monsterspel på som man har sug på för tillfället och ser om det blir något napp.  :)

Overlord: D-Day and the Beachhead Battles

:up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Mode

Jag skulle kunna tänka mig att köra något av VG:s "Fleet"-spel. De står alla och samlar damm (=punchade och helt ospelade) hemma hos mig ända sedan de gavs ut ...  :cry:

Men jag är inte nödbedd om någon hellre vill bli nedskjuten i Air Superiority ...  :P
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Scipio

Blir det några fler hårda gossar på LinCon som kommer att köra 1-6 juni såsom vi i Combat Command Skövde kommer att göra?
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"Blir det några fler hårda gossar på LinCon som kommer att köra 1-6 juni såsom vi i Combat Command Skövde kommer att göra?

Jag ställer upp....

:ultra:

Andreas Lundin

det lutar mot att jag får skjuta rök och retirera från mitt deltagande på Lincon i år. Det blir nog en resa till varmare breddgrader nånstans istället.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mode

Jag räknar med att häcka i krigsspelsrummet i vanlig ordning.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Delirium

Citat från: "Scipio"Blir det några fler hårda gossar på LinCon som kommer att köra 1-6 juni såsom vi i Combat Command Skövde kommer att göra?

Min anfallsplan ser ut så, men jag är tveksam till om den blir antagen i den formen när den gått genom generalstaben. Så stor del som möjligt av konventet är mitt realistiska mål.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: "Tommy Röhs"
Jag ställer upp....
Låter finfint. Då är vi tre som vill spela spel på riktigt på LinCon.  :)

Vi är inne ivf. på att ha något huvudprojekt igång 1-6 och se hur långt vi kommer.

Magnus och jag snackade Killing Ground, vad tror du om det?

sfclinken, har du någon idé om vilka dagar du tänker närvara på?

Scipio

Citat från: "Rydfalk"
Citat från: "Scipio"Kan inte se att det finns något krigsspelsrum i arrangemangen på lincon?

Det är anmält och infon inskickad och allt det andra sedan i höstas... Ska kolla...
Ser ut som dom fortfarande inte lyckats få till det.

Rydfalk

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Rydfalk"
Citat från: "Scipio"Kan inte se att det finns något krigsspelsrum i arrangemangen på lincon?

Det är anmält och infon inskickad och allt det andra sedan i höstas... Ska kolla...
Ser ut som dom fortfarande inte lyckats få till det.

:?  Kör ett mail till dem var 14:e dag... får kanske öka tempot  :evil:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"