Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lincon 2011

Startat av Delirium, 21 februari 2011 kl. 15:23:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Citat från: "Scipio"
Citat från: "tinG"
Citat från: "Delirium":up:

Jag och Anders kommer inåkande på torsdag lunch och drar på måndag och hoppas få med oss fler götelaborgare.

Funderar fortfarande... känner på mig att det får beslutas på en sen impuls.  :wink:
Do or do not, there is no sen impuls.
Fast om man besitter Advantage kan man väl göra en dubbel-impuls?  :D  :D
Klas Malmström
Linköping

Kristian

Är det planerat att spela Overlord/TKG?

Scipio

Citat från: "Kristian"Är det planerat att spela Overlord/TKG?
Jo det finns planer på det, vi är tre eller fyra spelare just nu.
Är osäker på om Tommy skulle vara med eller inte och han har inte svarat så jag antar att vi har en plats ledig för tillfället ifall du vill tjinga den.

Nu har jag inte spelat Overlord-starten utan endast KG men jag vill minnas att det var svårt att köra det på fler spelare än fyra eller minns jag fel?
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Nä. Det är ett lämpligt antal skulle jag tro.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Det lutar åt att jag och Anders spelar ett ocs-spel, kanske med fler frivilliga. DAK är inte omöjligt.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Engelbrekt

Bättre att prata Lincon här än i andra tråden.

Som sagt, det hade varit kul att kunna spela klart en liten kampanj eller ett längre scenario. Hur mycket hinner man med på ett konvent?

//David
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

BigPapaBear

Citat från: "Engelbrekt"Hur mycket hinner man med på ett konvent?

Det beror på hur mycket koffein du vågar trycka i dig utan att riskera hallucinationer.
En mycket bitter liten man.

jonjac

Citat från: "Engelbrekt"Som sagt, det hade varit kul att kunna spela klart en liten kampanj eller ett längre scenario. Hur mycket hinner man med på ett konvent?
Jag vet inte. Men om jag förstått saken rätt så är Lincon en dag längre i år, så det innebär tjuvstart onsdag kväll och slut på måndagen efter.

Delirium

Vi kommer inkörande torsdag lunch och drar på måndagen. För vår del är det väldigt öppet vad det blir. Om vi inte hinner börja på DAK här hemma är det stort sug efter det, men det kan vara så att det inte är det bästa multiplayerspelet...

Engelbrekt

OK, jag omformulerar: hur mycket kan man hinna med att spela samtidigt som man äter, dricker och sover hyfsat normalt?

DAK är fint, men som Björn säger kanske inte bäst för multiplayer.

BigPapaBear

Citat från: "Engelbrekt"OK, jag omformulerar: hur mycket kan man hinna med att spela samtidigt som man äter, dricker och sover hyfsat normalt?

DAK är fint, men som Björn säger kanske inte bäst för multiplayer.

Jag skulle rekommendera Case Blue: Drive for oil. Perfekt för fyra spelare. Kör man hela konventet borde man hinna klart om man sover och äter normalt, men inte tar så mycket andra pauser.
En mycket bitter liten man.

Delirium

Personligen är det inte relevant om man hinner klart eller inte, jag ser enbart till trivselfaktorn kombinerat med underhållningen. Mat behövs, sömn behövs, och det måste alltid finnas en brasklapp att vi kanske inte vill spela samma spel riktigt hela konventet. Om allt det är okej tycker jag DAK skulle vara ett lysande alternativ för exakt så länge vi tycker det är meningsfullt, och visst sjutton kan man spela på fler än två om man vill. Andra alternativ är Korea, Sicilien, Burma och Tunisien, jag har ännu inte kommit över min allergi mot östfronten. :)

andqui

Citat från: "Delirium"jag har ännu inte kommit över min allergi mot östfronten. :)

Drive for Oil verkar spännande tycker jag! Vi kanske skulle ta och införskaffa lite sovjetiskt antihistamin åt dig.  :D
Anders

Engelbrekt

Korea scenario 5.2? 29 turns. Minns att det var massa action.

thermopylai

Allergi mot östfronten? Är du allvarlig?

Drive for Oil är bra. Baserat på vår långa Case Blue-kampanj, tror jag också det blir actionfyllt på EatG-kartorna från slutet av november 42 till mars 43 nån gång (Uranus till backhand blow, scenario 7.11?).

Jag kommer definitivt till Lincon och kan gärna tänka mig OCS (bland mycket annat). Också t.ex. Sicily eller Baltic Gap.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."