Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Säljmani

Startat av Andreas Lundin, 28 februari 2011 kl. 17:02:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Helt plötsligt vill alla bli av med sina krigsspel - vad händer?  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Helt plötsligt vill alla bli av med sina krigsspel - vad händer?  :insecure:

Bara alla mina kopior och spel jag aldrig hinner spela. Men viss oro infinner sig...
Jag är också nyfiken på motiven.

Elias Nordling

Jag funderar faktiskt också lite lite grann på att gallra lite. Men bara lite. Med ett barn till i lyan inom kort blir det väldigt trångt om utrymme för spel jag sällan spelar. Men än så länge är planen att parkera flera spel i lokalen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

Citat från: "Elias Nordling"Jag funderar faktiskt också lite lite grann på att gallra lite. Men bara lite. Med ett barn till i lyan inom kort blir det väldigt trångt om utrymme för spel jag sällan spelar. Men än så länge är planen att parkera flera spel i lokalen.

Jag tror den absolut vanligaste orsaken till bantningarna handlar om nytillskott i familjen.

För egen del så ställer min flickvän allt högre krav på att införa utsläpp/insläpp när det gäller min spelsamling. Dessutom kommer vår bebis kräva eget rum så småningom, så då måste jag banta ändå. Jag skulle också behöva sälja av en del, men där ingår mest eurogames omän ett och annat krigsspel kanske får stryka på foten.

Andreas Lundin

Fast det där med utökning i familjen torde ju vara ett konstant fenomen. alltså ett problem som uppstår hela tiden och jämt fördelat. Nu är det ju formligen en explosion. Jag köper inte argumentet.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Det är väl som självmord, när en gör det blir andra inspirerade.

Delirium

Var tanken att det skulle vara roligt?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Nja jag tror nog att det är slumpen som gjort att några fått för sig att kränga spel samtidigt.
Verkar inte vara något mönster såvitt jag kan se.

Om jag förstått det rätt så är det tre spelare som säljer av lite spel nu.
1. Är less på ha 5 av varje spel kvar i plasten liggandes och trimmar samlingen lite.

2. En gör av med lite titlar pga. tillökning och press från regeringen men behåller det viktiga.

3. Har en identitetskris och bestämt sig för att krigsspel är strunt och att tyska kloss-spel är vägen till nirvana.  :P

Medan resten av krigsspels-sverige köper krigsspel som aldrig förr och funderar på att skaffa större hus för att få plats med alltihopa.  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Jag är med dig Roger, men det skulle också kunna vara ett storstadsfenomen. det vill säga dom som säljer bor på ställen där utökning i familj och spelsamling inte går att kombinera för att köp av mer golvyta är så förbenat förknippat med en inkomst av astronomiska mått. 8)

Elias Nordling

Det är vad jag vet ett dokumenterat faktum att det finns en kedjeeffekt för självmord, men liknelsen kanske framstod som onödigt smaklös.

Delirium

:up:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

BigPapaBear

Synthgrisen behöver pengar!

Faktum är att jag "hela tiden" köper och säljer spel. I 99% av fallen är det eurogames. Nu var det krigsspelens tur.

Så länge jag ligger över 100-strecket känner jag mig trygg.  :)
En mycket bitter liten man.

jonjac

Citat från: "BigPapaBear"Synthgrisen behöver pengar!

Faktum är att jag "hela tiden" köper och säljer spel. I 99% av fallen är det eurogames. Nu var det krigsspelens tur.

Så länge jag ligger över 100-strecket känner jag mig trygg.  :)
Jo, men OCS som vi alla trott du haft så varmt om hjärtat så du aldrig skulle sälja ett sådant förvånade nog en del.  :o

Snowfox

Han kan ju haft dubbletter av några spel.

För övrigt kan jag bara konstatera att de spel som gallras ut på grund av regeringsdekret mycket väl kan bli en dyrköpt övning i det långa loppet.  :cry:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Fredrik H

Min egen bevekelsegrund till att sälja spel angav jag i säljtråden; plats.
Jag har numera glädjen att ha ett eget spelrum, men när man gillar stora spel, målar figurer med barnen (figurer och terräng tar massor av plats) och samlingen spel ligger runt 200 så börjar det bli trångt. Jag säljer av det jag inte spelar för att få plats med nytt som jag inbillar mig att jag vill spela.
Jag gjorde en massiv försäljning runt 95-96 då jag sålde bort 100 spel eller så. Idag har jag köpt tillbaka kanske 10 av de titlarna. Det gäller att inte rensa alltför impulsivt.