Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replacements i "Empire of the Sun"

Startat av Adamius, 30 mars 2011 kl. 11:10:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Adamius

Jag har nu testspelat "Empire of the Sun" (tack så mycket till Björn för att han sålde det till mig!) och det är en sak som jag tycker är lite otydligt definierad, nämligen "pre-war units" och att dessa inte kan acceptera "replacements". Innebär detta att de inte heller kan vändas upp från reducerade till full styrka, eller innebär det bara att de inte kan fås tillbaka in i spel när de väl har blivit eliminerade? Skälet till att jag frågar är att den regelparagraf som säger att de inte kan ta emot ersättningar endast explicit nämner detta att de går ur spel när de elimineras, men ingenting om att de inte kan fås upp till full styrka.

Mycket roligt spel, för övrigt.  :ultra:
Vis tecum!

Vvornth

De är fungerar liknande som BEF i Paths of Glory. Kan inte återfå tappad styrka och kan inte återbyggas.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Adamius

Detta leder osökt till en fråga angående holländarnas roll i spelet. De har ju en flygenhet nere i Indonesien, och enligt supply-reglerna så måste alla enheter utanför supply reduceras. Dock får man inte in ett högkvarter som kan försörja den förrän i början av drag 3, vilket ger en automatisk steploss i drag två som sedan inte kan ersättas. Verkar inte detta lite märkligt?
Vis tecum!

Gamaliel

Det finns en optional rule som också spelas på de officiella turneringarna som tillåter att de allierade startar med Arcadiakonferensen på handen. Det ger ett HQ som kan ge planet supply.

Men det är ingen katastrof att planet reduceras. Det gör sitt jobb under den kritiska runda 2 när Japan måste ta hänsyn till dess ZOI.