Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GMTs Air Bridge to Victory

Startat av Strv102r, 17 maj 2011 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Efter Panzerblitz; Hill of Death blir det detta. Inte så nytt, men det får duga!
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

BigPapaBear

Jättebra system. Mindre lyckat vad gäller spelbalans.

Ett av de första "riktiga" krigsspelen jag köpte. Har lyckats bränna av ett flertal partier. Ser fram emot AAR:en.
En mycket bitter liten man.

Strv102r

Brickor. Enkla. Tydliga. Aningen tråkiga med dagens mått mätt.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Snowfox

Men funktionella. Ser framemot hur du beskriver kartan.  :D
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

magnus lindström

Intressant här. Kommer du att använda givna startpositioner? Vad jag minns är dom felaktiga.

Lustigt att se amerikaner dingla ner vid Arnhembron på kartongen ;)

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Intressant här. Kommer du att använda givna startpositioner? Vad jag minns är dom felaktiga.

Lustigt att se amerikaner dingla ner vid Arnhembron på kartongen ;)

Jag vill minnas att rätt gubbar släpps ned på ungefär rätt plats. Men jag kan minnas fel.

magnus lindström

Jag har för mig att det stämde dåligt med Cornelius Ryans bok när jag "lekte" med spelet förut.

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Jag har för mig att det stämde dåligt med Cornelius Ryans bok när jag "lekte" med spelet förut.

Kan vara att reglerna för Alternative Drop Zones ställer till det. Får plocka fram spelet och kika på det vid tillfälle...

Strv102r

Kartan ja... Mycket tobaksnyanser för att använda ett bättre ord än ...

BigPapaBear

Jag gillar kartan. Antagligen är det nostalgikörteln som spökar.  :D

Strv102r

Citat från: "BigPapaBear"Jättebra system. Mindre lyckat vad gäller spelbalans.

Ett av de första "riktiga" krigsspelen jag köpte. Har lyckats bränna av ett flertal partier. Ser fram emot AAR:en.

Hur lång tid tar ett parti ungefär? Behöver göra en tidsberäkning om vi hinner klart till midsommar då bordet behövs för en släktmiddag och annat som min kära fru tycker är prioriterat...

magnus lindström

Ingen aning, hade tänkt mig att du skulle reda ut det :)

Tordan

"Övertyga" frun att ni behöver ett nytt matbord...  8)
/Tord Hoppe

sfclinken

Tilldela släkten vars en MRE så kan de tillaga midsommarmaten i knät och samtidigt beundra Operation Marketgarden på bordet.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Strv102r

Citat från: "sfclinken"Tilldela släkten vars en MRE så kan de tillaga midsommarmaten i knät och samtidigt beundra Operation Marketgarden på bordet.

Vet du vad en MRE kostar?  :shock: