Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Heroes of the blitzkrieg

Startat av Nisse, 21 juni 2011 kl. 12:04:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nisse

Jag såg att LnL har rea på Heroes of the Blitzkrieg. Endast 25 USD och med tanke på hur stark kronan är/svag dollar så känns det som ett attraktivt köp.

Men, någon som vet om det är ett bra spel? Nån som spelat det eller vet hur det är?

Om det är prisvärt eller inte beror ju på om det är bra, inte bara att det är billigt.

Algard

Då jag uppskatar Band of Heroes som bygger på samma system så blev det ett givet köp för mig med den prislappen

Elias Nordling

Jag har spelat det. Det håller väldigt hög fysisk kvalitet, och systemet är trevligt och populärt. Mina invändningar är ungefär samma som för de flesta taktiska spel, att man balanserar scenariorna genom dess längd och därmed uppmuntrar till idiot-taktik. Heroes of the Blitzkrieg är varken bättre eller sämre än konkurrensen där.

Scenariokonstruktören är fransman, så man får lite kul scenarior på situationer man oftast inte ser så mycket av i amerikanska spel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Nisse

Ok, stort tack. Tror du det blir bättre om man själv "tweakar" och struntar i antalet GT:s? Så att taktiken inte blir rusa och skjuta för allt vad tyget håller?

Elias Nordling

Ja om man kompenserar försvararen med mer trupp så.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"