Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av TCS Objective Schmidt.

Startat av Strv102r, 20 augusti 2011 kl. 08:43:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

Så småningom ska vi ta tag i det här som en bedömandeövning på samma sätt som vi hanterade TCS GD40.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Goose

Det ser jag fram mot. Jag har alltid tyckt att denna spelkartan ser intressant och fantasieggande ut. Något att göra med snön, tror jag.

Elias Nordling

I och för sig ingen snö vid den tiden på året, men ett av mina favorit-TCS.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Aha, mitt gamla spel ska äntligen få spelas (antar jag). Jag ser fram emot detta, situationen känns riktigt intressant. Men jag vill minnas att kampanjen är på ett antal hundra turns...

:ultra:

Strv102r

Kartan ja... Snygg tycker jag. Och funkis. Men visst kan man lura sig att det är snötäcke. Fast hur snygg hade den varit med gyttjebrunt istället?
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Elias Nordling

CiteraMen jag vill minnas att kampanjen är på ett antal hundra turns...

Det går förvånansvärt snabbt att spela. Ofta är det bara en eller två aktiva bataljoner per sida, ett par dussin brickor vardera, och det kan gå 10 omgångar då bägge sitter still och inväntar förstärkningar.

Elias Nordling

CiteraKartan ja... Snygg tycker jag. Och funkis.

Det gäller att komma ihåg att slaget utspelar sig vid Kall-ravinen, inte Kall-åsen, bara. Det är förvånansvärt lömskt med de tidiga TCS-kartorna där ljust är högt i stället för lågt.

Snowfox

Det här var spelet som gjorde mig helt frälst på TCS en gång i tiden. Det här är en pärla som MMP borde släppa igen.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Maglica

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraKartan ja... Snygg tycker jag. Och funkis.

Det gäller att komma ihåg att slaget utspelar sig vid Kall-ravinen, inte Kall-åsen, bara. Det är förvånansvärt lömskt med de tidiga TCS-kartorna där ljust är högt i stället för lågt.

En hint kan ju vara hur vattendragen ligger. Vanligare att vattendrag går utmed raviner än utmed åsar.   :wink:
Robert Maglica

Elias Nordling

Ja det är min minnesregel också, men det har hänt att jag har glömt ochparkerat mina stridsvagnar i ilhuett på en åsrygg...

Strv102r

Brickorna. Tja, det är ju inte det mest moderna spelet. Men säkert funkis.

Strv102r

Planeringen på amerikansk sida är på gång. 112 reg (ur 28 inf div) stridsplan är klar. De disponerar 1 och 2 bataljonerna då 3 bataljon är divisionsreserv. Planen är slående lik den historiska. Dock har staben kastat om 1 och 2 bataljonernas uppgifter jämfört med den historiska indelningen. 2 bataljons stridsplan är också klar.

Den tyska sidan kommer att spela en stridsgruppsstab med 116 Pzdiv stab som grund. Detta innebär att tysk sida inte kopplas in förrän efter ett dygn speltid ungefär. 983 reg (275 div) som försvarar inledningsvis kommer att spelas (väldigt defensivt) av spelledningen under det amerikanska anfallets inledning.

Vvornth

Har länge vart intresserad av detta spel men inte kunnat hitta det för rimliga priser. Lagom mängd blippar, intressant samt annorlunda scenario och spännande truppfördelning.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

Ett av mina favorit-tcs. Går fort att spela också, trots de många omgångarna.

Strv102r

Kartan med förtydliganden. MESTRENGER MÜHLE är en kvarn vid bron över KALL. På den västra sidan är nerfarten, Kall spåret, smalt, brant, lerigt, och serpentinformat vilket gör det mycket svårframkomligt för fordon.