Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Leipzig 20, Dennewitz 20 och Gross Beeren 20

Startat av Stefan Ekström, 6 december 2011 kl. 13:18:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Stefan Ekström

Howdy Boys...
Har köpt julklappar till mig själv.
Tänkte bara höra om det är någon som har testad Victory Point Games 20-serie. Har letat bland Elias superba spelrecensioner med inte funnit något.
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Andreas Lundin

Vet inte om det tillhör 20-serien egentligen men jag har spelat Bulge 20 och var faktiskt imponerad.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

zilver

Jag har spelat Waterloo 20. Det var ungefär som jag misstänkte. Lite klurigt. Väldigt spelbart. Rätt kul. Enkelt som väntat. Men det påminde endast vagt om själva slaget, även om förloppet var något så när rimligt. Långa zoc-linjer som inte riktigt kändes relevant med tidsperioden exempelvis. Lite tidiga Avalon Hill på något sätt. Komponenterna är verkligen inget särskilt, det är mycket diskussioner om prisvärdheten. Lite lågbudget, men inte anmärkningsvärt negativt.

Bulge 20 känns lite mer innovativt utan att ha spelat det.

Elias Nordling

Ungefär vad Lars Silver sade, i grunden är det Napoleon's Last Battles uppflyttat till kårnivå. Jag recenserade en bunt i Battles Magazine.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Stefan Ekström

Citat från: "Elias Nordling"Ungefär vad Lars Silver sade, i grunden är det Napoleon's Last Battles uppflyttat till kårnivå. Jag recenserade en bunt i Battles Magazine.

Vore kanon att läsa. Vilket/-a nummer?
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Elias Nordling

Nr 2 tror jag, möjligen nr 3.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"