Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Devil's Cauldron

Startat av BigPapaBear, 30 september 2005 kl. 00:25:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Vad säger man? Fläskigt!

http://www.multimanpublishing.com/preor ... .php?id=21

173x112 cm spelplan,  1600 counters... Och priset sen då?  :shock:  Dags att börja vinna på hästar...

Big is beautiful?
En mycket bitter liten man.

A F

Man säger att MMP nog har världens mest visuellt hopplösa hemsida. Om något bevisar vilka hardcorefans den här hobbyn har så är det väl att en sån KATASTROF till pressentation kan sälja nästan 500 spel.

Scipio

Tycker att det ser mycket intressant ut. Alla komponenterna ser ju riktigt lovande ut.
Jag har inte vunnit på hästar men tänker köpa det ändå (makaroner _är_ gott!).

CiteraMan säger att MMP nog har världens mest visuellt hopplösa hemsida.
Vet inte om någon av dom andra speltillverkarnas P500-sidor är speciellt mycket bättre än MMPs. Verkar snarare vara ett problem hos dom flesta.

Till DC har dom snott VGs gamla "Panzer Command"-system och byggt om det ordentligt för det här monsterspelet.
Såg att New England Simulations hade snott SPIs gamla "Victory in the West"-system och bygg byggt om det rejält och använde det i "Killing Ground"
Börjar det kanske bli lite på modet kanske att ta ett gammalt favoritsystem och bygga om systemet för nya ändamål?
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Vet inte om någon av dom andra speltillverkarnas P500-sidor är speciellt mycket bättre än MMPs. Verkar snarare vara ett problem hos dom flesta.

Ska inte utmåla mig som något designorakel, men det kan vara så att ingen bryr sig eller ser någon skillnad. Dyker man upp med en design som ser ut som ett självmål och ett trosskydd så säger de "coool" och visar man upp nått som borde hänga på nationalmuseeum så säger samma människa "också cool."

:shock:

BigPapaBear

:D  :D  :D

Det är faktiskt jeklarns dribbligt att få en översikt över deras produkter.
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Det är faktiskt jeklarns dribbligt att få en översikt över deras produkter.

Ja, och inte ens det bryr de sig om. Det finns andra gräsliga siter (som UGGs), men den är i alla fall informativ.

:ultra:

aknaton

Spelet har en egen hemsida på:

http://www.dfwfront.com/dc/

Man kunde rekvirera de nästan färdiga reglerna från dem. Jag läste dem igår och det ser mycket lovande ut. Reglerna var förvånansvärt enkla och klara.

Hjärtat i systemet är blippdragning (chit draw). Innan varje omgång så stoppar man ned 1 blipp för varje division. När denna blipp dras får den divisionen aktiveras. Man kan då göra handlingar som inte leder till strid (dvs förlyttning, bygga broar etc.).

Det finns också blippar för formationer (som är delar av divisioner). Dessa får man köpa för depeshpoäng (dispatch points). De formationsblippar man köper får bara delta i en dragning (dvs i en runda av spelet) sedan måste man köpa dem igen. Med formationsblipparna kan man aktivera eneheter till att strida.

.
Henrik S Törnblom

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"Börjar det kanske bli lite på modet kanske att ta ett gammalt favoritsystem och bygga om systemet för nya ändamål?

Om det finns ett spelsystem som fungerar varför inte använda det?
Man behöver inte uppfinna hjulet varje gång.

Scipio

Citat från: "Tommy Röhs"Om det finns ett spelsystem som fungerar varför inte använda det?
Man behöver inte uppfinna hjulet varje gång.
Nä, nä, jag ser det inte som något negativt, snarare tvärt om (The Killing Ground rockar fett!).
Jag försöker bara identifiera nya trender i hobbyn.

Man vill ju inte missa det senaste modet. Det skulle ju kunna riskera att dra ner min status som popsnöre...  :D
"Randomization is too important to be left to chance"