Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Moral Conflict 1941 (Playford games)

Startat av BigPapaBear, 3 augusti 2012 kl. 11:25:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Någon som har provat Moral Conflict 1941

Känn på den här:

"Two alliances fight in 5 dimensions to gain control of the world.
Not just the military war of great battles but the diplomatic pressure to win or lose new allies such as Italy or the Soviet Union. The third dimension is the economic crisis of critical resources such as oil and iron ore. The fourth dimension is the technological race to develop war winning weapons such as jet aircraft, rocketry or the atom bomb. Finally the fifth dimension is the moral decisions which shaped each nation's war conduct. Seizing power through violence and destruction is compared with close co-operation, sharing and sacrfice in the search for peace.

The interplay of all five dimensions on each other is the unique moral conflict experience.

Personal Development and Reality Change:
Ther are great possibilities to learn, develop character and skills, which have everyday personal impact. Teamwork, strategy, diplomacy, negotiation and planning are practised, while continually taking the moral issues into account.

This game could change your life."

Sista meningen känns synnerligen dramatisk. :)

Brun italienare och grön britt känns lite knasigt...
En mycket bitter liten man.

Nisse

Känns som Diplomacy möter Axis and Allies...

Elias Nordling

I Bulgarien finns det fem gubbar och två äpplen men i Egypten bara tre gubbar och en mask ser jag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

Skulle kunna vara ett roligt spel! Köp så får jag vara med och testa någon gång. :)

BigPapaBear

Citat från: "jonjac"Skulle kunna vara ett roligt spel! Köp så får jag vara med och testa någon gång. :)

Spontanköp för 180 euro? Absolut...

Nisse

180 euro! :shock: oj då...

Då skall det vara väldigt bra...

Elias Nordling

Bra!?! Spelet kan förändra ditt liv!

Snowfox

Frågan är om det förändrar ditt liv till bättre eller sämre?  Jag tycker speltillverkaren är lite otydlig på den frågan.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

:lol:

aegneus

Mer läsning om hur det här förändrar ditt liv..

http://www.playford.de/uploads/media/MC41advancedrulebookV1.0.pdf

http://www.playford.de/uploads/media/RealityChangeArticleEnglish.pdf

Ett krigsspel om WWII baserat på en kristen världssyn? Intressant ide.

CiteraThis is the 32-page Moral Conflict Experience Guidebook which gives historical background and teaches how to master the dimensions and win the game and the game of life.

http://www.playford.de/uploads/media/Moral_Conflict_Experience_Guidebook.pdf

aegneus

Citat från: "Snowfox"Frågan är om det förändrar ditt liv till bättre eller sämre?  Jag tycker speltillverkaren är lite otydlig på den frågan.

Han tänker lära dig att vinna 'the game of life' (se ovan). A worthy cause, minst sagt! (Och jag som inte ens läst på Victory Conditions...)

Scipio

Citat från: "aegneus"Han tänker lära dig att vinna 'the game of life' (se ovan). A worthy cause, minst sagt! (Och jag som inte ens läst på Victory Conditions...)
Öh trodde alla viste det redan...mest spel när man dör vinner!  :P
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "aegneus"Ett krigsspel om WWII baserat på en kristen världssyn? Intressant ide.

Plötsligt kändes det betydligt mindre intressant... :)

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "aegneus"Ett krigsspel om WWII baserat på en kristen världssyn? Intressant ide.

Plötsligt kändes det betydligt mindre intressant... :)
Men, du får en multimediaupplevelse utöver det normala?

Nisse

Jag spelar spel för att det är roligt. Jag har inte så stort intresse av att spela ett spel som kan göra mig "till en bättre människa", känns lite som att Deepak Chopra slagit sig in på spelmarknaden. Ett spel som är till för att "utvecklas som människa" och yada-yada-yada.

Ingår ett antal sessioner med en psykoterapist också? Nä, det där spelet känns mer och mer ointressant...