Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GD '42 slut efter tre och ett halvt års spelande...

Startat av Andreas Lundin, 20 augusti 2012 kl. 14:33:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Nu är vi (äntligen?) färdiga med vårt parti GD '42 (double-blind) som spelleddes av spelets konstruktör Lee Forester. Lee sätter as we speak ihop en rapport på denna blogg.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Tre och ett halvt år?  :shock:  Du hinner ju nästan spela två kampanjpartier Case Blue på samma tid.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Nu ska man ju säga att Lee gjorde ett hästjobb med att köra spelledare ensam för ett sådant här jätteprojekt samtidigt som han har alla sina andra krigsspelsprojekt och real life att tänka på. Jag tror att det var främsta anledningen att det tog sådan tid. Sedan ibland var det nog oss andra spelare (från USA och Europa) som drog ut på tiden också. I det sammanhanget är tre och ett halvt år ingenting tycker jag.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Andreas Lundin

Det har dykt upp en hel del nytt i den här bloggen. Kul diskussioner. Följ länken ovan. Man blir ju sugen på att spela mer double blind. Kanske inte så omfattande som det här spelet, men något annat. Det var mycket förvirring på båda sidor om var fienden höll hus och hade i rockärmen, vilket gjorde att partiet blev betydligt mer intressant att spela.

yvig

Ja dubbelblind betyder ju verkligen en extra dimension. Har verkligen gillat det lilla jag spelat på det sättet.