Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad är det som händer med Bomb Alley?

Startat av yvig, 21 oktober 2012 kl. 16:00:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

yvig

Jag tycker att Avalanche press's SWWAS: Bomb Alley verkar bra och så börjar man leta lite och då finns det inte hos min provider Worldofboardgames och så letar man lite vidare på Avalanches press hemsida och där finns det inte med över huvud taget i serien SWWAS! Och inte heller är det omnämt i "Valhalla" där de har gamla spel som inte längre ges ut.

Nån som vet vad som händer? Är det nerlagt, eller har hela avalanche konkat eller vadå? De verkade ju en del problem 2010 i alla fall vad jag vet.

Är det nåt WWII-spel med båtar på gång i lite liknande skala? PQ-17 verkar ju trevligt men jag är lite tveksam till att det verkar vara begränsat till konvojkrigande. Norgeexpansionen verkar trevlig. Finns det nåt bra om stilla havet? Flat top har jag spelat och det var ju himla kul vill jag minnas även om jag åkte på rikligt med däng som japan.

/Lars

Fredrik H

Bomb alley finns i fint skick hemma hos mig. Om du är intresserad kan du PM:a.

BigPapaBear

En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Verkar inte vara de skarpaste knivarna i logistiklådan de däringa Avalanche Press...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

CiteraWill we ever re-make Bomb Alley? I certainly hope so, but games of its size are going to become increasingly rare at Avalanche Press as we focus on smaller, more affordable titles.

Häpnadsväckande kommentar, då Bomb Alley i mina ögon är ett ganska medelstort spel. Vågar rentav kalla det "lite mindre".
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Många små båtar och små små flygmaskiner.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East