Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hur gör ni med ASL-reglerna?

Startat av yvig, 10 november 2012 kl. 12:26:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

yvig

Jag har ju just köpt ASL inklusive regelboken och en hel massa annat. Nu tycker jag dock att formatet med regelpärmen lämnar en hel del i övrigt att önska. Sidorna fastnar lite och förr eller senare kommer de gå sönder i hålen när man bläddrar. Jag kan knappast vara den ende som upplever det här så jag undrar lite hur ni andra gör?

Kopierar ni dem till ett häfte på en reklamfirma?

Det allra bästa vore ju att komma över dem som PDF så man kan dels skriva ut dem på lämpligt sätt, och dels kan ha dem sökbara. Har inga egentliga moraliska skrupler mot detta eftersom jag ju har köpt reglerna även om jag kan tänka mig att MMP är rädda att cirkulerande regler på PDF ska minska försäljningen av regelboken.

Så, är detta nåt ni vet något om?
/Lars

Doomfarer

Plastfickor. Köpte hem i rätt storlek från USA, men kanske finns i välsorterade affärer här i Sverige också?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Scipio

Jag har klistrat hålförstärkare alla blad. De finns att köpa på pappershandeln.

Fast nu för tiden så tar jag använder jag A5 regelboken som en trevlig herre satte samman. Mycket praktisk.  :)

MMP har ett projekt på gång för att släppa regelboken digitalt också. Vet inte riktigt när det är tänkt att vara klart.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

En såndär praktisk liten sak hade ju inte suttit i vägen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Citat från: "yvig"Så, är detta nåt ni vet något om?
Jag har köpt en rejäl Agrippa pärm (HELRYGG PP PLASTRAMKANT). http://www.agrippa.biz/

Sedan fick jag tag på A4-plastfickor som faktiskt får plats med Letter sidor - dessa köpte jag på en bokhandel i Göteborg, dom har dock tyvärr slutat med dom, men enligt uppgift skall Biltema ha A4-plastfickor som tar Letter sidor också.

http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Ko ... pack-28099
Klas Malmström
Linköping

jerry

Själv gick jag till det lokala tryckeriet o bad dem avlägsna ca 2mm på ena kanten , o vips passade de i svenska plastfickor.
Har haft det så de senaste 8 åren o är mycket nöjd.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

jerry

Ja de stoppade alltså hela regelbunten i en stor stansapparat o....Kaboom så ar det färdigt.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

yvig

Citat från: "Scipio"Jag har klistrat hålförstärkare alla blad. De finns att köpa på pappershandeln.

Fast nu för tiden så tar jag använder jag A5 regelboken som en trevlig herre satte samman. Mycket praktisk.  :)

MMP har ett projekt på gång för att släppa regelboken digitalt också. Vet inte riktigt när det är tänkt att vara klart.

Ojojoj! Det är ju nåt sånt där man är ute efter helt klart. Very nice! Undrar om reklambyrån här på orten kan göra nåt sånt? Tack för tipset!

yvig

Funderar på att trycka upp separata häften för kapitel A-E. Tänker mig att göra det i A4. Tror det är det som passar mig bäst, då blir det inte så himla mycket sidor i varje och förhoppningsvis lite snabbjobbat.

BigPapaBear

Läs igenom dem ett par gånger och memorera allt?  :)
En mycket bitter liten man.

Tordan

Citat från: "BigPapaBear"Läs igenom dem ett par gånger och memorera allt?  :)

+1 (från en som satt några timmar i helgen med ASL SK1, mission 1 för första gången)
/Tord Hoppe

yvig

Citat från: "BigPapaBear"Läs igenom dem ett par gånger och memorera allt?  :)

Äh, jag kan ju redan alla reglerna utantill. Det är bara det att jag vill ha ett riktigt coolt regelhäfte till ASL som man kan ragga brudar med på krogen. Det finns ju ingenting som är så hett som en kille som har gjort sin egen Advanced Squad Leader-regelbok. Där kan man snacka Alfahanne.

Det gäller ju att veta vad tjejerna går igång på.