Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

HMS/GRD Total War har fått bekräftat datum

Startat av Jon, 25 september 2013 kl. 17:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon

We met with the printer again on Friday and examined a sample booklet they had printed. The printer agreed that this booklet was still not acceptable, with graying-out problems, and they will no longer try to use this 60lb paper for the Total War printing.

While the booklet is readable, it is not the full black-on-white we approved on the original proof. The printer has offered to use a finer grade of 70lb paper without adding to our cost and there will be no charge for reprinting of the booklets already done.

This paper is thicker and our major concern in accepting it is that the added weight may add to the postage costs. We will absorb any postage increase. While we had anticipated some of the games shipped before Christmas this cannot be met by their available press time.

We will let you know as soon as they begin reprinting  

Andreas Lundin

Ingen är förvånad längre. Dom kunde lika gärna ha sagt att utomjordingar kidnappat spelkonstruktören och att de förhandlar om hans frisläppande.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Fredrik H

Citat från: "Andreas Lundin"Ingen är förvånad längre. Dom kunde lika gärna ha sagt att utomjordingar kidnappat spelkonstruktören och att de förhandlar om hans frisläppande.
Fan, nu tänker du ju utanför boxen här Andreas! Hör av dig till GRD och erbjud dina tjänster - du kanske kan få en retroaktiv preorder som tack?!  :P

Pierre

Tack vare att även jag har uppmärksammat cirkusen så prenumererar jag på Total War = Total Wait tråden på BGG. Helt underbart roligt (för mig som inte betalat en spänn) att de påstår sig oroas över högre fraktkostnader.

aegneus

Kanger

Som någon föreslog, varför inte bara skicka ut reglerna som pdf? De har ju ändå inget anseende kvar att förlora. Men om det är som Elias misstänker så är reglerna bara ett trassel ännu. Å andra sidan har de haft gott om tid att styra upp det hela och har de inte klarat av det ännu så lär det inte fixas framöver heller. Om jag vore dem så skulle jag få ett slut på eländet genom att maila ut dem och sen gå i konkurs.

Det hela är ändå akademiskt. Om man läser vissa som har inblick så kommer spelet ändå att vara helt ospelbart. Det kommer att joina andra monumentalt ospelbara klassiker såsom CNA (Europa-systemet är ändå fult och tråkigt  8) . Så, då fick jag det sagt)

Lars M Wistedt

Ja, nu har det gatt ett ar till.... och det var bara lite toner I en printer om behovde justeras..for 6 manader sedan... nu dodstyst sedan augusti.
Tyvarr sa far man nog inse att den preorder man lade for manga ar sedan nog ar att betrakta som bortkastade 265 USD... och en sak ar I alla fall saker, nagot annat, spel eller tillbehor, kommer jag da INTE att preordra fran dem.

Fast jag fick I alla fall mina kartor.... alltid nagot (och pa rule dessutom, sa inte vikta)

Pierre

Citat från: Lars M Wistedt skrivet  5 november 2014 kl. 07:41:07
Ja, nu har det gatt ett ar till.... och det var bara lite toner I en printer om behovde justeras..for 6 manader sedan... nu dodstyst sedan augusti.
Tyvarr sa far man nog inse att den preorder man lade for manga ar sedan nog ar att betrakta som bortkastade 265 USD... och en sak ar I alla fall saker, nagot annat, spel eller tillbehor, kommer jag da INTE att preordra fran dem.

Fast jag fick I alla fall mina kartor.... alltid nagot (och pa rule dessutom, sa inte vikta)
Spelet är ju snart på väg ut...

CiteraThe HMS Board of Directors has authorized the posting of all the remaining Total War charts. The first one (the front of the Unit Identification Chart – UIC) is appended below. Additional charts will follow every 3-4 days until we get last of printing back and start to ship the game. There will be some explanatory commentary about the new/changed (from previous Europa games) material on each chart as part of each post.

Det är nog bara för de som förhandsbeställt spelet att dessa clowner inte kommer att ge er något spel. Om de mot förmodan lyckas få ut någonting ändå i slutändan så har jag svårt att tro att det kommer att vara spelbart ö.h.t.

Magnus2

Jag har Total War på preorder sen X (eller XX?) år, och har även beställt Over There och Wavell's War att skeppas tillsammans med TW.
Hur dumsnålt som helst, men det kommer att bli en jättetrevlig överraskning om när de dyker upp :)

Tar och provar rullande text också... och rullande stridsvagnar........... :ultra: :ultra:

Lars M Wistedt

Om du redan har betalt for OT och WW sa far du halla tummarna for att de kanske kommer... good luck!
Har du inte betalt I forvag sa ar Ebay eller Noble Knight att foredra - har aldrig haft problem med nagondera av dessa.

Elias Nordling

Det förekommer att folk som förbeställt Total War fått pengarna tillbaka när de bett om det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Lars M Wistedt

jerry

Inte direkt om något utgivningsdatum men kanske en bra nyhet , John M Astell , förfadern till europa-systemet har i februari detta år givit ut egna uppdaterade regler till den som vill spela europa-spel (jag själv inräknad)

https://groups.yahoo.com/neo/groups/classiceurop

man får ansöka om medlemsskap i denna ovan nämnda yahoo-grupp , vilket jag gjorde o kunde således ta del av dessa nygamla regler , samt en hel del frossande i europa-diskussioner , kul.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

Lars M Wistedt

Jag har nu lyckats vara i telefonkontakt med en manniska pa HMS - da deras mail inte langre fungerar... Det blev som bekant ingen release till jul - vem hade trot det? Enligt denne person var namn jag inte kunde uppfatta (kanske en Secret Investor?) sa hade man fortfarande kvar att "trycka en del delar", dock klart vilka. Han kinde inte heller svara pa hur lang tid det skulle ta men det var i vart fall inte denna vecka... Sa nu lovade han att skicka enheterna till de tva kopior jag bestallde for atta(1!!) ar sedan. Tror inte en sekund att de kommer att levereras, men ibland sa gar ju skam pa torra land...

Magnus2

Nej det är ju ingen som trott :)
Jag bad dom skicka de komponenter som var klara - låda, kartor och counters - förra året, och det kom på ett par veckor.
Nu tar jag hand om tabeller o dyl som släpp i en (otroligt) låg takt på deras hemsida, så om 10 år kanske jag har ett komplett spel :D