Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Den stora förhandsbokartråden

Startat av Scipio, 11 oktober 2013 kl. 12:41:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Jag blev så ojämförligt besviken på It Never Snows att det knappt finns. MMP håller på att tappa det big time i min bok.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Citat: "Jag blev så ojämförligt besviken på It Never Snows att det knappt finns. MMP håller på att tappa det big time i min bok."

Hur fan gör man en vanlig quote i nya forumet?

MMP har ju egentligen väldigt lite med SCS att göra. Det är ju The Gamers baby och ganska oälskad sådan jämfört med OCS och LoB. MMP är som ett konglomerat med helt fristående varumärken (ASL, OCS, SCS, IGS etc).

Jag har alltid reagerat på att SCS-spelen är totalt olika varandra och behandlar skalor från Bastogne/Karelen/Golan till halva Europa (TME2, SPII, Afrika). Det går inte att se dem som ett system utan allt viktigt som avgör om det funkar eller ej finns i Game-specific rules.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Andreas Lundin

Sant. Men jag har inte hajat till på ett enda MMP-spel på senaste åren och sagt till mig själv: "herrejesusjävlar vilket bra bra spel vi har här!"
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Blitzkrieg Legend! Reluctant Enemies, GCACW.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Andreas Lundin

Gillart inte. Men smaken är som baken gissar jag.   ;)

Jag ska inte smutsa ner tråden med fler av mina åsikter. Det får man starta en ny tråd för om man tycker det är kul.

Holmgren

Citat från: thermopylai skrivet  2 juli 2014 kl. 14:10:03Hur fan gör man en vanlig quote i nya forumet?

Antingen kan du trycka på "Infoga citat" som finns uppe till höger på varje inlägg i Ämenssammanfattningen, eller så kan du göra det manuellt genom att skriva:

[ quote ] och kopiera och klistra in de befängda påståenden du vill bemöta med full kraft och sedan avsluta med [ /quote ]

Fast utan mellanrum mellan hakparenteserna. Då blir det så här:

Citeraoch kopiera och klistra in de befängda påståenden du vill bemöta med full kraft och sedan avsluta med

Slutligen:

[ quote=Holmgren ] använder du för att skriva in vem du citerar [ /quote ]

Vilket ger:

Citat från: Holmgren använder du för att skriva in vem du citerar
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet  3 juli 2014 kl. 10:51:08
Hoppade på Day of Days.
Gjorde det för en månad sedan när jag pinsamt nog insåg att jag inte ägde ett enda spel om D-dagen... :shock:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed