Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av LPDs Grants Early battles

Startat av Strv102r, 29 september 2013 kl. 20:14:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Malcovitz

Fantastiskt inspirerande battle report. Jag ska faktiskt ta och beställa detta spel tack vare den här rapporten.
 :)
Stort tack och gott nytt år!

Strv102r

Tack detsamma!

MVH

Ola
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Polk och Breckinridge anfaller McClernand och tränger honom bakåt. Breckinridge börjar tappa stridsvärdet.

Men så slår ledningsreglerna till och istället för att utnyttja framgången så får jag en ledningssvacka av Guds nåde då inga ledare är tillgängliga alls! Har de en konferens någonstans?

Men därefter kan Polk anfalla Hurlbut och avskilja denne från resten av Grants armé. Nu anländer dock både Lew Wallace från norr och täten på Buells arme; Nelsons division.

Jag återformerar för ett anfall som ska slå den avskurne Hurlbut. Under tiden anfaller Nelson Breckinridge och får till ett EX vilket nästan utraderar Breckinridge.

Polk anfaller Nelson som kastas bakåt med stora förluster. Breckinridge dras ur för återhämtning under natten som närmar sig. Bragg anfaller Hurlbut som nästan utraderas men han säljer sig dyrt. Crittendens division anländer och tar Nelsons plats. Crittenden ska inte vara reducerad som symbolen felaktigt anger.

Under natten anländer McCooks division. Jag har fruktat ett samordnat anfall av de båda Wallace mot Hardee, men det har inte hänt. Jag är dock säker på att under dag 2 så kommer det att ske samtidigt som Buell anfaller min center. Jag tror inte jag kan hålla emot det. För övrigt har Sherman återsamlat en motsv brigad ur sin division, liksom Breckinridge.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

På morgonen börjar så den väntade rörelsen framåt av de båda Wallace. Bara en mindre stridskontakt längst ut på flanken så långt.

Ett samordnat anfall av de båda Wallace kostar både dem och hardee mycket, och Hardee viker lite. Märkligt stillsamt i övrigt.

Breckinridge rör sig med sin svaga kår för att förstärka Hardee. De båda Wallace reformerar medan Buells divisioner framgrupperar och Prentiss börjar en omfattning längs floden.

Ett par timmar senare har jag sakta vikit och undvikit stridskontakt, men nu genomför Crittenden, McCook och McClernand ett frontanfall i centern. Tre st EX-resultat! Båda sidor skadas svårt.

Den federala centern måste reformeras trots att den förstärks av Woods nytillkomna men svaga division. Under tiden anfaller Wallace x 2 Hardee igen. EX igen... Historiskt nog hittar en kula A S Johnston och Beauregard tar över. Bland övriga chefsförluster kan Hardee, McCook, McLernand, Hurlbut och Nelson nämnas.

De sista GT viker jag av kartan utan större strider. Pretiss anfaller Bragg på slutet och får ett EX.

Alla tre arméerna är förödda. Jag har lämnat fältet. A S Johnston är fallen. Historiskt? kanske det. Men i VP är det en stor rebellseger då fiendens förluster är så mycket större än mina.