Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2014

Startat av Rydfalk, 8 januari 2014 kl. 11:31:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Mode

#30
Citat från: "Scipio"Nu när man är anmäld är det på plats att börja prata vad som ska spelas.

Själv är jag är sugen på något Normandie-relaterat alternativt så skulle något WW1-igt kännas som det också skulle kunna vara lämpligt.
Tänker du i banor av jämnt årtal? I så fall finns även den gamla GDW-klassikern Red Army. Pax för att spela ryss!     :ultra:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Andreas Lundin

#31
Är det inte också 75 år sedan finska vinterkriget i år?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mode

#32
Jo, men den årsdagen ligger nog närmare till för ett konvent i juletid. Årsdagarna för Overlord och Bagration ligger betydligt närmare LinCon i tid. Jag skulle heller inte ha något emot exempelvis något på temat Targu Fromos.
På årets FF skulle Case White platsa, men framför allt torde väl the Guns of August ligga bra till?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Andreas Lundin

#33
Jo, Targo Frumos hade varit görskoj. Finns något bra spel om det? Eller ska man sätta ihop nåt själv?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

#34
Finns ett Vae Victis men vet inte om det är bra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

#35
Kom ihåg att vi har FF i slutet av augusti också  :up:

Som gjort för Schlieffenplaner och Heimlichmanövrar!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

#36
Jag har funderat på vad man kan spela sedan februari, har en fruktansvärd abstinens. Ska finputsa min lista och publicera den i helgen.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Mode

#37
Citat från: "Andreas Lundin"Jo, Targo Frumos hade varit görskoj. Finns något bra spel om det? Eller ska man sätta ihop nåt själv?
Tror man får snickra själv. Jag har funderat lite på att göra något med Panzer Command-systemet som bas - tror det skulle kunna bli intressant. Skulle heller inte ha något emot en Zetterlingbok om slagen.    :up:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

rensarn

#38
Utifrån Rogers önskemål om Normandie
och WWI så blir det Gallipoli - tjoho.
Rensarn

Granlid

#39
Nu har magsjuk tekniker pillat i systemet och jag är anmäld.  8)

Viket är spelet som behandlar Gallipoli?
Friendly fire isn't.

Delirium

#40
Snart bara en månad kvar. Tiden går långsamt!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

#41
Citat från: "Delirium"Snart bara en månad kvar. Tiden går långsamt!
Shit! Jag har ett par trapphus kvar att fixa!
"Hoppas det regnar i sommar!"

tobias

Jag kommer också till LinCon verkar det som, men kommer att lägga krutet på att göra reklam för nya krigsspel.se och spela micro.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

Citat från: Delirium skrivet 26 april 2014 kl. 11:05:29Snart bara en månad kvar. Tiden går långsamt!

Snart bara två veckor kvar. Tiden går långsamt!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 13 maj 2014 kl. 10:39:32
Citat från: Delirium skrivet 26 april 2014 kl. 11:05:29Snart bara en månad kvar. Tiden går långsamt!

Snart bara två veckor kvar. Tiden går långsamt!
Ja, hade konventet pågått två veckor längre så hade det börjat nu!   :mrgreen:
"Randomization is too important to be left to chance"