Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2014 - 29, 30 och 31 augusti

Startat av Rydfalk, 28 januari 2014 kl. 09:28:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 juni 2014 kl. 12:39:38
Är inte Storms of Steel typ Totaler Krieg fast på 10-talet? Det måste jag bara passa på är jag rädd... :down:

Det vet jag inte egentligen eftersom jag inte spelat något av dem, men av det lilla jag sett är Storm of Steel ett väldigt traditionellt hex and counter med höga stackar med divisioner medan Totaler Krieg väl är väldigt kort- och eventbaserat och nästan på arménivå?
1914

Andreas Lundin

Roger, vad sägs om La Grande Gurre igen?  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Hannes

Jag hoppar gärna på något större, om Björn, Roger eller nån annan planerar något ;). Blev ju inte så mycket i den vägen på LinCon.

Vårt parti av War of the Suns förra året var väl lite halvlyckat, men om jag och Alexander hade spelat något annat än japanerna istället hade det nog funkat bättre.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

12-manna Sails of Glory på fredagen; Storm of Steel på lördagen och något löst på söndag?  :o
1914

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 juni 2014 kl. 13:39:14
Roger, vad sägs om La Grande Gurre igen?  :P
Skulle gärna ge mig på det igen, fast gärna med något upplägg så att man kan fortsätta partiet. Man lär knappast hinna längre än sommaren 1915 på FF i bästa fall.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Citat från: Hannes skrivet  8 juni 2014 kl. 21:24:58
Jag hoppar gärna på något större, om Björn, Roger eller nån annan planerar något ;).
Jag siktar defintivt på något större, vet inte vad ännu bara.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  5 juni 2014 kl. 11:32:09
Är det det som ges ut samtidigt som ett kortdrivet östfrontsspel? Men detta är hexar?

Jag och Anders har pratat om Storm of Steel tidigare, är sugen på att testa, får väl bli ett mindre scenario då antagligen om man nu tvunget måste spela skeppskapten också under helgen. ;)
Skulle gärna prova Storm of Steel också men ser nog helst fram emot någon form av helhelgs spelande isf.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

#38
Andra spel på temat som jag suktar efter att spel är:

Något av 1914 spelen.

Somme 1918

Strafexpedition
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Rydfalk

Skulle gärna vara med på nåt lite maffigare WWI - är dock mer splittrad på FF än vanligt...  :mrgreen: :? :|

Vi får se om vi får in nån extra i kiosken kanske...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jag har kollat lite i CSW-foldern för Storm of Steel och det känns som att det är lite väl mycket strul kring olika grejer och lite väl stor avsaknad av support för att vara ett lämpligt konventsspel.
1914

Elias Nordling

Jag är också lite mer inne på spel som man spelar klart eller åtminstone en signifikant del av, inte ställa upp, spela en omgång, packa ihop. Ska man spela SoS ska man nog ägna hela helgen åt det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

The Great War in Europe - Deluxe från GMT är helt uteslutet va? Vi diskvalificerade det på krigsspels galore för nåt år sedan, eller minns jag fel?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Vi var några stycken som sa "aldrig mer" efter det försöket och sålde våra ex ungefär samtidigt, och jag vill minnas att du var en av dem.

Har vi inte pratat om att försöka med Der Weltkrieg-serien? Jag har någon sorts abnormt intresse för de ottomanska fronterna och grunnar på om jag ska skaffa det spelet, men de scenariorna ligger ju inte riktigt rätt i tiden. Västfronten någon?
1914

Elias Nordling

Jag kan tänka mig Der Weltkrieg. Har alla 1914-spelen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"