Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Codeword Cromwell

Startat av Nisse, 1 februari 2014 kl. 10:18:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nisse

För några år sedan köpte jag Where There Is Discord och är väldigt nöjd med det. Så nu när äntligen CC börjar säljas så kommer jag investera i det. Det blir lite dyrt, typ 1200 kr, men om det är lika bra som WTID så är det värt det. Dessutom kanske det bibehåller sitt värde vid ev försäljning. WTID säljs ju för skamliga priser.

Så nu är det bara att vänta och se när det dyker upp.

Elias Nordling

Förstår inte konceptet. Taktiska spel ser ju ungefär likadana ur oavsett situation, så varför välja en hypotetisk situation? Eller för att vända på det. Om man vill skildra en tysk invasion av England, varför göra det på en taktisk skala där striderna blir omöjliga att skilja från striderna i Belgien?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Nisse

Dom gillar väl hypotetiska situationer? Känns kanske mer "nära hemma" liksom, ungefär som att figurspelet "A very British Civil War" blivit stort i England då det avhandlar ett hypotetiskt inbördeskrig i Storbritannien 1938.

Jag hoppas på bra spelmekanik och ett kul spel. Sen att situationen är påhittad gör inte mig så mycket.

Elias Nordling

Jo men om man gillar hypotetiska situationer känns ju taktisk krigföring mellan tyskar och britter 1940 väldigt ohypotetisk. Brittiskt inbördeskrig 1938 involverar ju i alla fall strider av ett slag som aldrig ägt rum i verkligheten.

Elias Nordling

Läste på lite och tolkade det som att spelet bygger på faktiskt övningsmaterial som använts för att träna för en sådan situation (eller så har konstruktörerna bara hittat på det för att det låter coolt), och att spelet bygger på ett specifikt hypotetiskt slag. Då blir konceptet lite mer begripligt för mig.