Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Rebel Raiders of the High Seas

Startat av Delirium, 20 februari 2014 kl. 13:31:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Är inne i en svår ACW-period just nu. Har börjat titta lite på det här spelet och det verkar ju faktiskt riktigt intressant. Någon som provat?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Strv102r

Ligger i pipelinen. Verkar trevligt!
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Elias Nordling

Jag är milt nyfiken på det också men avstod pga konstruktörens tidigare meriter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Recensioner på BGG säger att det är ett snabbt och roligt spel men att regelboken är dåligt skriven. Det kan jag acceptera, så jag köpte spelet via Alphaspel som var de enda som hade det i lager.

Strv102r

Jag läste regelboken i solstolen i somras, tyckte den var helt OK?
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Delirium

Efter lite solitärtestande och intensivt regelabsorberande måste jag säga att spelet än så länge är riktigt kul och en klar utmaning i att lära sig tänka på särskilt sätt. En befrielse att det inte är kortdrivet. Vissa regler är ruskigt snåriga (har nog läst 7.3 till 7.7 ett dussin gånger) men det kompenseras av en av de bästa Extended examples of play jag någonsin läst som gör att själva utförandet av spelet blir klart som korvspad. Egentligen är det mesta ganska enkelt men man har helt klart fumlat med regelredigeringsfärdigheten på sina ställen. Det gäller absolut inte hela regelboken heller, utan bara delar, märkligt nog, andra delar är glasklara.

Nåväl, än så länge tummen upp.

Delirium

Och spelet heter Rebel Raiders ON the High Seas, ingenting annat.