Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lundins rapport Lincon 2014

Startat av Andreas Lundin, 28 maj 2014 kl. 15:06:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Här tänkte jag lägga upp bilder och snack från årets Lincon. Eftersom det är så enkelt att lägga upp bilder via tapatalk här så kan rapporteringen ske i närmast realtid.

Jag har alltså anlänt till universitetet någon timme för tidigt den gång. Hela stället kryllar av snytiga studenter (som om jag inte såg nog av dem på jobbet).

Jag slår vad om att dom mot bättre vetande kallar sig "elever" som går i den eller den "klassen" och har "lektioner" (istället för student, kurs och föreläsning). Det finns ingen gräns för vilket förakt jag känner för studenter som nedvärderar sig själva på det sättet. Säger någon att dom har läxor också så bågnar jag. Väx upp era jävlar!

Nåväl, snart fylls stället i och för sig av ännu mer barnsligheter, men ingen av oss Linconnördar skulle för en sekund nedlåta oss till att inte omfamna barnsligheten och lekfullheten som följer med på köpet. Det skulle nog studenterna. Alltså är vi överlägsna (och vuxnare).

På bilden ser ni den delen av universitetet som snart ska förvandlas till krigsspelsrum ett och två.

Åtminstone för en helg.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Efter setup var det dags för nästa anhalt - restaurant Hamlet.

Plankstek och schnitzel.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Andreas Lundin

Omaha beachs första anfall

Andreas Lundin

Efter 6:e juni.

Andreas Lundin

Jag har mycket goda intryck av overlord efter att ha spelat 6:e och 7:e juni. Första dagen är mest exercis, men sedan tar spelet fart och jag kan inte bärga mig att få spela den 8:e juni!

Första och tjugonionde amerikanska divisionerna har fått jäkla mycket stryk, liksom 82:a luftburna. Däremot hade fjärde divisionen det för lätt på Utah.
På den brittiska sidan är 6:e luftburna avskurna och Pegasus Bridge är smälld av von Lucks grabbar.

Däremot har britter och kanadicker fått det relativt enkelt vid landstigningarna och har slagit tillbaka motattacker från både 21. Panzer och 12. SS Panzer.

Britten kommer dock ej att kunna ta Bayeux än på ett tag där sitter 30. Schnelle och häckar...

Andreas Lundin

8:e juni. 101. Airborne avancerar mot Carentan.

Andreas Lundin

The gang.

Pierre

Scipio känner man ju igen även om jag tror att han gått ner i vikt sedan senast, men vem är vem av de övriga?

tinG

Damn, wish JAG var där faktiskt. Bad planning Igen!

Skickas från min iPad via Tapatalk
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: tinG skrivet 29 maj 2014 kl. 22:14:37
Damn, wish JAG var där faktiskt. Bad planning Igen!
...och det bästa efter en god onsdag och en torsdag på LinCon...

...det är två hela dagar kvar! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Området kring Utah Beach den 12:e juni.

Området kring Omaha den 12:e.

Andreas Lundin

Området kring de brittiska stränderna samma datum.

Andreas Lundin

Britten fick eld i baken den 13:e juni och iscensatte ett anfall på bred front.