Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Hannes

BorCon (aka BSK)

Startat av Hannes, 25 september 2014 kl. 11:24:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Hannes

Minns att det viskades om att det skulle bli nåt krigiskt arr i Borås nu till allhelgona. Än så länge verkar det inte ha dykt upp något på deras hemsida: http://bsk.sverok.net/.

Om jag inte minns fel så var det Roger som var involverad i lite lösa planer. Han kanske har nåt att tillägga? :)

Delirium

Å andra sidan är det knappt några arrangemang anmälda i någon kategori (förutom något obskyrt western-kortspel?).

Oavsett om det är något officiellt krigsspelsrum eller inte har jag klartecken för att spendera en dag (antagligen lördag) på konventet och vill så klart kriga om något.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Jag har clearat med familjen och tänker åka dit för att leka krig.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Engelbrekt

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Jon

Jag dyker också upp i gamla hemstaden

Hannes

Citat från: Delirium skrivet 25 september 2014 kl. 14:10:21
Å andra sidan är det knappt några arrangemang anmälda i någon kategori (förutom något obskyrt western-kortspel?).
Nu vet jag inte hur sarkastisk du är, men det obskyra western-rollspelet är det jag och Alexander som står för  :P

Delirium

Jo, jag tyckte namnen lät bekanta.  :up:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

#7
Ja det stämmer, Krigsspel.se kommer att arrangera ett krigsspelsrum på BSK.
Tobias, Homgren och jag planerar att närvara.

Jag vet inte varför eventet inte listas på BSK-sidan men vi kollar upp det.

Vi hoppas på att få se många äkta krigsspelare på plats för att visa upp och premiera vår hobby.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Jäkligt tråkigt att jag inte har möjlighet att närvara!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mats Eden

Jag är på plats (med 1944: Race to the Rhine bl a).

Hur/var är det planerat med boende... ?

/Mats

Engelbrekt

Vad tänker folk lira på BSK?

Jag och Jon har pratat ihop oss om att spela Caucaus Campaign, Pax Baltica och köra en introduktion av Musket and Pike. Sen har jag sedan tidigare tankar med Delirium på att fortsätta med BAR, som vi testade på Friendly Fire.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

Jag är öppen för förslag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mats Eden

Jag är oxå öppen.
Tänkte ta med 1944: Race to the Rhine, Maria, Angola samt Guns of Gettysbug.
Elias, tar med BC oxå ifalliatt. Är du fortfarande på om 1944?

Mats Eden

Skulle oxå kunna ta med A distant plain om intresse finnes.

Elias Nordling

Jag är på såväl Bomber Command som Race to the Rhine. Är det det där pseudo-euro-logistikspelet du menar?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"