Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Gathering Storm

Startat av Andreas Lundin, 16 september 2015 kl. 21:40:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin



Det var ju ett tag sedan nån skrev i det här underforumet, så jag tänkte ge mig på ett försök att förstå det här.

Set up avklarad efter många och långa brottningsmatcher med regelverken.

Karln kan säkert skriva regler, men det är inte precis lätt att förstå hur allt hänger samman när man inte lirat. Lyckligtvis finns lite hjälp online.

Det verkar monumentalt ospännande som spel betraktat faktiskt, men ändå lyckas jag drabbas av en obändig vilja att försöka förstå och en upptäckarlusta väller över mig när jag väl sätter mig ner och drar den första slumpmässiga händelsen.



Ungern hjärta Tyskland alltså...

Andra anmärkningsvärda händelser innefattade att den rojalistiska falangen i Italien inte stöder fascisterna och det blir lite politisk oro i Italien. Resten av Europa slappnar av. Samtidigt menar det franska marinministeriet att sannolikheten för ett krig med Italien ökar!

I Sovjet utrensar Stalin så det står härliga till.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Holmgren

Citat från: Andreas Lundin skrivet 16 september 2015 kl. 21:40:43
[upptäckte att rubriken autokorrektade - det ska ju stå Gathering]

Fixat!

Rubrik ändrad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

andqui

Vad är ditt intryck så här långt, känns spelet som ett självständigt spel eller bara som ett rent förspel till AWAW för att uppnå dynamisk/variable setup? Vad jag menar är kan man tycka att det är kul om man inte råkar vara en fullkomlig AWAW-fanboy...

Sneglade en del på detta under min AWAW-episod och kände inte ens då något större intresse för det. Kanske för att om man orkar ägna sig åt 200+ sidor regler så är väl 30 sidor till (eller vad det nu rör sig om) helt enkelt för mycket, åtminstone för min hjärna och motivation.  :)
Anders

Andreas Lundin

Du har förmodligen helt rätt när du säger att GS är som ett tafatt förspel till AWAW, ungefär som ett riktigt allra första förspel för två fjortisar som, under själva akten, läser innantill ur KP hur dom ska göra...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet 17 september 2015 kl. 08:33:44ungefär som ett riktigt allra första förspel för två fjortisar som, under själva akten, läser innantill ur KP hur dom ska göra...

Det där berättade jag i förtroende!  :x
1914

Andreas Lundin

Som vanligt är det inte personerna i programmet som har skrivit brevet.

"hej Bullen..."


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH