Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

No Retreat! Italien Front

Startat av Andreas Lundin, 24 september 2015 kl. 19:57:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Speltest. Kryptiskt skrivna regler. Kul spel ändå.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Andreas Lundin

Blockar supply här.

Fredrik H

Det ser ut att vara tämligen okomplicerat. Är det bara Sicilien? Det finns alldeles för lite om Italien som helhet.

Andreas Lundin

Nä det är hela Italien på fyra kartblad.

Engelbrekt

Citat från: Fredrik H skrivet 24 september 2015 kl. 22:00:36
Det ser ut att vara tämligen okomplicerat. Är det bara Sicilien? Det finns alldeles för lite om Italien som helhet.

Spelets enkla form gömmer en oanad komplexitet, som är till hälften jättekul och till hälften frustrerande.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Engelbrekt

Här är alla kartorna utlagda (förutom norra Italien, den finns på baksidan av Sicilien-kartan). Tar upp ganska mycket plats:

Fredrik H

Citat från: Engelbrekt skrivet 25 september 2015 kl. 10:52:59
Citat från: Fredrik H skrivet 24 september 2015 kl. 22:00:36

Spelets enkla form gömmer en oanad komplexitet, som är till hälften jättekul och till hälften frustrerande.

Beskriv gärna vad som är frustrerande så att jag kanske avstår från det här spelet. Hela Italien känns väldigt lockande...

Engelbrekt

Som jag sa igår när vi spelade, designern heter Paradis men reglerna är snarare "From hell". De är fulla av krom och undantag, med svårtolkade formuleringar och dåligt redigerade. En central del av spelmekaniken är dessutom lite schizofren men fiffig. Det gör det till ett tidsödande och arbetsamt jobb att  förstå spelet. Men det är riktigt kul när man bryter igenom barriären och kan köra på.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk