Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleonkrigen i 28mm

Startat av MB, 1 december 2015 kl. 20:49:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

MB

För intressant och roligt för att inte dela med sig av lite bilder från vår senaste batalj :)

Andreas Lundin

Snyggt som attan! Bunkerkommando Süd, eller?

Skickas från min iPad via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mats Eden

Strv102r

Får en att överväga om blippar verkligen är rätt val...
Tills jag minns hur mycket tid jag lade ner på spelförberedelser med att måla GHQ 1/285 stridsvagnar mm på 80-talet. Att måla Nappekrigsfigurer lär inte ta mindre tid om det ska bli så snyggt som det ni har.

Kan man köpa dem färdigmålade? Ekonomin är ju ingen trång sektor.  :mrgreen:
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

MB

Citat från: Andreas Lundin skrivet  1 december 2015 kl. 21:28:51
  Snyggt som attan! Bunkerkommando Süd, eller?

Nä, vi är ett annat spelgäng i Lund som håller på med historiska figurspel. Vi kör mest Napoleonkrigen och ww2, men vi försöker få med lite annat också :)

Citat från: Strv102r skrivet  2 december 2015 kl. 06:52:07
Får en att överväga om blippar verkligen är rätt val...
Tills jag minns hur mycket tid jag lade ner på spelförberedelser med att måla GHQ 1/285 stridsvagnar mm på 80-talet. Att måla Nappekrigsfigurer lär inte ta mindre tid om det ska bli så snyggt som det ni har.

Kan man köpa dem färdigmålade? Ekonomin är ju ingen trång sektor.  :mrgreen:

Jodå, mycket tid tar det att måla. Men det går alltid att hitta färdigmålat på Ebay om man känner för det. Vi är några som har börjat samla och då går det snabbare undan att få gubbarna klara för spel :)

Elias Nordling

Jag har förstått det som att den globala ekonomin har skapat en marknad för hantverkare i Asien som målar figurer på beställning för en anständig penning.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

MB

Citat från: Elias Nordling skrivet  2 december 2015 kl. 08:47:44
Jag har förstått det som att den globala ekonomin har skapat en marknad för hantverkare i Asien som målar figurer på beställning för en anständig penning.

Jag kan inte rekommendera att beställa från Asien. Alldeles för många som erbjuder målning gjuter figurer själv till en sämre kvalitet än vad originalet är.

Elias Nordling

Jag har hört att man kan skicka egna figurer också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Riktigt snyggt!   :up:
Man blir ju riktigt sugen...
...men jag behöver fler figurer att måla lika mycket som jag behöver en finne i röven...
"Randomization is too important to be left to chance"

MB

Citat från: Elias Nordling skrivet  2 december 2015 kl. 14:45:55
Jag har hört att man kan skicka egna figurer också.

Ja, det stämmer vad jag vet. Men jag har väldigt svårt att tänka mig att skicka tennfigurer runt halva jordklotet bara för att få de målade när det finns butiker i England som säljer begagnat, färdigmålat.

http://www.hindsfiguresltd.com/Figures-For-Sale.html

Citat från: Scipio skrivet  2 december 2015 kl. 15:48:30
Riktigt snyggt!   :up:
Man blir ju riktigt sugen...
...men jag behöver fler figurer att måla lika mycket som jag behöver en finne i röven...
:mrgreen:

Nisse

Snyggt, det är så det skall se ut!

Det finns ett företag som heter Fernandos http://www.miniaturelovers.com. De är baserade på Sri Lanka.. De har gott rykte.

Sen kan man köpa väldigt mycket begagnat både i England och USA, eller här i Sverige. Själv har jag ett antal figurer som väntar på nya hem...