Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Patrick_T

Göteborg / 2017-02-25 / krigsspel au "Val des Oliviers"

Startat av Patrick_T, 31 januari 2017 kl. 18:45:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hannes


Jon

Citat från: Delirium skrivet 21 februari 2017 kl. 13:52:59
Jon är enormt het
Tack!

Jag kan komma in tidigt, min vän Pontus kommer kl 14 och vi spelar gärna något kul med någon. Fram tills dess spelar jag vad som helst, Björns förslag är roliga. Warriors of God är kul också.

Delirium

1914

Patrick_T

Citat från: tinG skrivet 20 februari 2017 kl. 14:01:54
ps. @Patrick kommer att återbörda en skiva lånad plexiglas
/Jonas

SÅ underbart  :D, jag kände mig faktiskt ganska naken utan min Plexiglas skiva! Det måste vara en viss wargamer fetishism ...

Eftersom det är ganska varmt i GBG blev båda fransoser sugen på SCS Yom Kippur ... det kanske går att spela med flera spelare ?

tinG

Citat från: Patrick_T skrivet 23 februari 2017 kl. 19:38:15
Citat från: tinG skrivet 20 februari 2017 kl. 14:01:54
ps. @Patrick kommer att återbörda en skiva lånad plexiglas
/Jonas

SÅ underbart  :D, jag kände mig faktiskt ganska naken utan min Plexiglas skiva! Det måste vara en viss wargamer fetishism ...

Eftersom det är ganska varmt i GBG blev båda fransoser sugen på SCS Yom Kippur ... det kanske går att spela med flera spelare ?

Oj! Det var längesedan jag spelade SCS:YK, ja SCS överhuvudtaget. Det är ett vild och hysteriskt spel vad jag minns. Jag ställer upp! Funkar på två, tre eller varför inte fyra spelare.

:-)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Patrick, är du redo klockan 11 eller ska jag komma och hämta nyckeln hos dig?  :ultra:
1914

Jon

#36
Jag tar med triumph and tragedy och britannia, ifall någon nappar? Falling sky? Säkert något tvåspelarspel med.

Patrick_T

Citat från: Delirium skrivet 24 februari 2017 kl. 11:19:01
Patrick, är du redo klockan 11 eller ska jag komma och hämta nyckeln hos dig?  :ultra:

Kommer kl 12, välkomen att hämta nyckeln innan, vi har lokalen från kl 11.

Patrick_T

#38
Citat från: tinG skrivet 24 februari 2017 kl. 00:21:19
Oj! Det var längesedan jag spelade SCS:YK, ja SCS överhuvudtaget. Det är ett vild och hysteriskt spel vad jag minns. Jag ställer upp! Funkar på två, tre eller varför inte fyra spelare.
:-)

Great, jag punchar nu, Philippe får förklara reglerna: hamnade i kväll i "konflikt" med en amerikamsk som bor i Oslo och är inte i rätt stämning för att läsa reglerna, specielt från MMP ...

tinG

Citat från: Patrick_T skrivet 24 februari 2017 kl. 23:42:05
Citat från: tinG skrivet 24 februari 2017 kl. 00:21:19
Oj! Det var längesedan jag spelade SCS:YK, ja SCS överhuvudtaget. Det är ett vild och hysteriskt spel vad jag minns. Jag ställer upp! Funkar på två, tre eller varför inte fyra spelare.
:-)

Great, jag punchar nu, Philippe får förklara reglerna: hamnade i kväll i "konflikt" med en amerikamsk som bor i Oslo och är inte i rätt stämning för att läsa reglerna, specielt från MMP ...

Regelgenomgång av SCS = Move (overrun) - Combat (barrage) - Exploit (overrun) - Supply

Easy  :ultra:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Citat från: Patrick_T skrivet 24 februari 2017 kl. 23:25:57
Citat från: Delirium skrivet 24 februari 2017 kl. 11:19:01
Patrick, är du redo klockan 11 eller ska jag komma och hämta nyckeln hos dig?  :ultra:

Kommer kl 12, välkomen att hämta nyckeln innan, vi har lokalen från kl 11.

Gott, mitt mål är att dyka upp 11 och börja lekstugan redan då.
1914




Delirium

Mycket trevligt som vanligt, merci Patrick!

Blev mycket Austerlitz 1805: Rising Eagles: https://www.boardgamegeek.com/boardgame/200247/austerlitz-1805-rising-eagles

Systermet fick ett par nya fans och det öppnare slagfältet gör att det finns mer alternativ, kul att se. Tyvärr blev det nog inga högtflygande örnar den här gången, mina stolta franska soldater mötte gång efter annan horribelt pricksäkert ryskt artilleri (trots uppgifter om att motsatsen skulle gälla) och särskilt Soult fick sina fiskar varma. När vi var tvungna att sluta hade dock Davouts kår, resterna av Soults och kejserliga gardet tagit sig en bra bit upp på Pratzenhöjderna och höll två av totalt nio objektiv som kan stjälas från koalitionen. Dock krävs att man ska ta fem före klockan två för att vinna sudden death, annars räknas allt ihop på slutet med förluster när slaget är över efter klockan femomgången så det såg inte att ut att bli en övertygande seger för någondera sidan.

Andra spelade även

Thunder in the Ozarks
SCS Yom Kippur
Hellenes
Britannia
Talon
1914