Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Jag har inget inplanerat i huvudtaget.

kör bil från Linköping och lämnar nog Linköping vid 16:00 tiden tror jag om jag inte lyckas åka tidigare.

/Anders

Elias Nordling

Funderade över vad jag kan spela utantill utan att behöva läsa mer regler att ta med mig. Lutar åt 2nd Fleet. Nån som är intresserad?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

NOSTALGI .............måste nog ta mig till lyxff nån gång
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

David Sunnergren

Citat från: Elias Nordling skrivet  8 september 2017 kl. 08:00:54
Funderade över vad jag kan spela utantill utan att behöva läsa mer regler att ta med mig. Lutar åt 2nd Fleet. Nån som är intresserad?

Om jag lyckas sätta mig in i reglerna under helgen är jag intresserad

Wes

Citat från: Elias Nordling skrivet  8 september 2017 kl. 08:00:54

Absolut men kan inte reglerna

Folket

Jag kan reglerna till fleet serien och har inget bokat.

Elias Nordling

Då tar jag med det. Det var åratal sen jag läste reglerna men jag misstänker att det går fort att väcka dem till liv för mig, i synnerhet med assistans av Matti. Skulle säga att inga förkunskaper krävs för de intresserade.

Jon

Så, nu är allt jobb avklarat och trots att minste barnets tandläkarbesök gick åt skogen så är jag nu redo för fullt fokus på FF! (Så dags, ett par timmar innan avfärd...)

Jag har ju flaggat lite löst för Indo-Pak, är inte främmande för det men det känns som en rejäl uppfärsbacke, regelmässigt. Kanske nöjer mig som moraliskt stöd eller något. Packar ner det dock om det behövs.

Spelar Red Winter på Vassal just nu och kom ihåg hur kul det är, så det packar jag ner om någon nappar? Tar även med Talon om man vill ha lite rymdstrid till sin calvados. Har ett Blodtree Rebellion som verkligen vill bli spelat, men där krävs en mentor. Eftersom jag älskar The Korean War (VG) så tar jag med det också, om inte annat än för att det behöver lufta sig lite.

Jon

Lundin, jag har Genesis. Kul spel, jag gillade det den enda gången hittills som jag spelat det. Men det tar oerhört lång tid. I förhållande till vilken sorts spel det är kändes det för utdraget, men det finns ju såklart kortare scenarion. Jag kan plocka med det om du vill?

Rydfalk

Glömde att stämma av ölutbudet på Rimforsa...  :oops:

Ett inlägg på FB gillades dock av Centralbryggeriets bryggare så jag räknar med att det finns åtminstone lite av deras varor.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Klas Malmström

Citat från: Rydfalk skrivet  8 september 2017 kl. 12:04:08

Ett inlägg på FB gillades dock av Centralbryggeriets bryggare så jag räknar med att det finns åtminstone lite av deras varor.
Jag vill minnas att utbudet när jag var där senast var helt ok. Sedan kan man ju alltid göra en snabbräd (forced march) till bolaget i Kisa om det krisar till sig.  :D
Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Talon har jag försökt komma in i, försöker gärna igen.

Du får vara med och flytta brickor i Indo-Pak, det är inte rocket science och tillsammans ska vi nog reda ut det!

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet  8 september 2017 kl. 12:04:08

Så länge dom har en stout och en IPA som smakar rävpiss så ska jag inte gnälla för mycket...  ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Kampfguppy Skövde har påbörjat framryckningen mot FF!
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

KG Intercity fördröjs av upprepade vägspärrar i form av signalfel.