Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Vi har ett parti OCS Sicily II som är fulltecknat (fyra pers) och dessutom ganska n00b-betonat. Har dock sett OCS nämnas av flera andra så borde ju inte vara omöjligt att få ihop något med dem?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  6 september 2017 kl. 11:18:07
Vi har ett parti OCS Sicily II som är fulltecknat (fyra pers) och dessutom ganska n00b-betonat. Har dock sett OCS nämnas av flera andra så borde ju inte vara omöjligt att få ihop något med dem?
Tar med mig ett OCS Sicily II också och får se... men det skulle också bli (i bästa fall) n00b-aktigt.

"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Klas Malmström

Citat från: Elias Nordling skrivet  6 september 2017 kl. 07:29:09
Ingen som kan skjutsa mig från stationen?
Jag kan nog hänga kvar i Linköping och plocka upp dig. Vilken tid?
Klas Malmström
Linköping

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet  6 september 2017 kl. 07:29:09
Ingen som kan skjutsa mig från stationen?
Svårt att säga när jag är i Linköping, men du kan få åka med från Stockholm om du vill och det funkar.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Lite grus i mina planer på att vara på plats från 15:00. Kan bli avresa 15:00 istället...

Vad har ni för ETA?

David Sunnergren

Elias Nordling

Pluggar regler till Next War: Indo-pak. Ska se till att vara påläst på Time of Crisis när jag kommer också. Då jag inte spelat Next War tidigare är det bra om ni andra också pluggat. Är det Fredrik och Jonas?

Time of Crisis och Next War fyller nog min regelpluggkapacitet, så för resten av tiden behöver jag antingen mer av samma eller nåt jag redan kan. Nåt jag ska ta med mig?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: David Sunnergren skrivet  7 september 2017 kl. 00:26:15
Jag har någon slags plan på 16.45

Gott! Är det någon som planerar att vara på plats mellan 15:00 - 16:00 kan ni väl höra av er.
Mest så att jag kan höra av mig till Rimforsa.

BjornH

Jag hoppas komma så tidigt, kanske redan runt 15. Får se hur det går dock. 

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet  7 september 2017 kl. 09:23:27
Jag hoppas komma så tidigt, kanske redan runt 15. Får se hur det går dock.
Ok, ska meddela dem för ni ville helst ha ett grupprum. Om jag inte är där och du vill köra set up, vill du bara sitta och dricka kaffe och läsa regler går det nog gallant!

Delirium

En göteborgsk subaru beräknas checka in 17.40.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Bjering

Hej,
Ger mig in i match-makingen väldigt sent inser jag, men försöker kompensera det med att vara väldigt öppen för förslag!

Då mina regelförkunskaper är ganska begränsade (typ TS och HiS) så tänker jag att det ändå är bra att försöka få lite klarhet i vad som ska spelas innan så jag kan läsa igenom reglerna.

Ser att ni är 4 uppskrivna på QM på fredag, utifrån vad jag förstår på bgg så är det upp till sex spelare, så om det är ok så hänger jag gärna på det.

Annars är jag som sagt öppen för förslag, COIN verkar intressant, men antar att det är fullt?

BjornH

Citat från: Rydfalk skrivet  7 september 2017 kl. 11:05:18
Ok, ska meddela dem för ni ville helst ha ett grupprum. Om jag inte är där och du vill köra set up, vill du bara sitta och dricka kaffe och läsa regler går det nog gallant!
Setup och spel såklart. Inte kaffe!  :)