Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet  4 september 2017 kl. 20:46:25
Citat från: Andreas Lundin skrivet  4 september 2017 kl. 19:30:23
CiteraNyfiken på Enemy Action men kan vara på mycket.
Anmäl till moderator

Då tycker jag vi kör på det - eller är The Dark Valley något?
:up:
Det enda andra eventuella önskemålet är väl om det är nåt som funkar på typ fyra eller så - alltid kul att vara ett litet gäng.

Kan tjoa igenom reglerna på det vi väljer i alla fall. Morgondagens rollspel blev inställt så har lite mer tid än planerat i veckan.

Känner mig skräckinjagande dammig på krigsspel...Ser fram emot att få förlora med stil!  :ultra:

Blir det nåfot på flera är jag intresserad

Maglica

CiteraDu skall väl spela BAR Prague eller hur?!  :)

Ligger kanske inte högst på min lista.   :insecure:
Robert Maglica

Maglica

Citat från: Rydfalk skrivet  4 september 2017 kl. 22:54:09
Citat från: Maglica skrivet  4 september 2017 kl. 20:59:00
Börjar fundera på vad jag skall spela i helgen men saknar länken till dokumentet med spel som är på gång. Kan någon vänlig själ tänka sig att dela med sig av den?

Med vänlig hälsning,
Robert
Försökt åtgärda!

:up:
Robert Maglica

Andreas Lundin

CiteraDet enda andra eventuella önskemålet är väl om det är nåt som funkar på typ fyra eller så - alltid kul att vara ett litet gäng.

Jag tror båda två är lite svåra att ta på fyra eller så... Återkommer. Det ska vara något hexbaserat som funkar på fyra eller så...

Normandy '44?

En Britt, en amerikan och två tyskar?

Ukraine '43 funkar också på fyra har jag hört, men jag vette katten...

1914: Twilight in the East Tannenberg eller Galicien-scenariot?

Space Empires 4x har ju hexar... 4+ pers

Något GBACW som funkar på flera spelare och någon som vill lära ut?

Pericles funkar ju på fyra, men inga hexar så långt ögat når... men en Churchill-variant under peloponnesiska kriget, vem kan motstå det?

Var det inget intresse för Here I Stand? Kräver ju full besättning för att vara kul dock.

Pax Romana är ju kul tycker jag, inga hexar dock. Någon som har Genesis. Kan jag också tänka mig att testa.

7 Ages

Någon som har Emppires of the Middle Ages? Kan man hinna med ett scenario på en och en halv dag?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 september 2017 kl. 10:04:13
CiteraDet enda andra eventuella önskemålet är väl om det är nåt som funkar på typ fyra eller så - alltid kul att vara ett litet gäng.

Jag tror båda två är lite svåra att ta på fyra eller så... Återkommer. Det ska vara något hexbaserat som funkar på fyra eller så...

Normandy '44?

En Britt, en amerikan och två tyskar?

Ukraine '43 funkar också på fyra har jag hört, men jag vette katten...

1914: Twilight in the East Tannenberg eller Galicien-scenariot?

De är ok allihopa för mig!

Vet inte om nåt jag har och är inläst på funkar riktigt bra (som inte är lite uttjatat).
Tar med mig HiS och OCS:Sicily II (faller inte riktigt under "inläst på") i alla fall.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Gött. Tar Normandy '44 och Ukraine '43 då. så får vi se... Kanske blir något annat vem vet?  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Läget är sådant att vi har tillgång till en av de mindre lokalerna från 15:00 (Lilla Rängen) och den större lokalen (Åsunden) från kl 17.00.

Ska kolla status på grupprum.

En variant är att  "vi" tar  de mindre lokalerna vid foajen och därmed kan komma igång från början och lämnar den stora till ASL - som också brukar tycka att det är praktiskt att kunna samla alla i en lokal.

Frocken

Citat från: Rydfalk skrivet  5 september 2017 kl. 22:11:17

En variant är att  "vi" tar  de mindre lokalerna vid foajen och därmed kan komma igång från början och lämnar den stora till ASL - som också brukar tycka att det är praktiskt att kunna samla alla i en lokal.

Blev det utrönt vad stacking limit är på ASL-spelare eller märker vi det när det väl är försent som det heter?

Rydfalk

Citat från: Frocken skrivet  5 september 2017 kl. 22:23:15
Citat från: Rydfalk skrivet  5 september 2017 kl. 22:11:17

Blev det utrönt vad stacking limit är på ASL-spelare eller märker vi det när det väl är försent som det heter?

Det blir nog det mest spännande med helgens aktiviteter!

Rydfalk

Victory in the dessert?

De som så önskar kommer att kunna beställa in efterrätt efter fredagsgrytan.
Ni som känner er lite sugna kan kontakta mig på plats så kan vi förbereda köket lite.

Naturligtvis gäller som vanligt att smakar det, så kostar det!

Elias Nordling

Ingen som kan skjutsa mig från stationen?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Tyvärr kommer vi från andra hållet (söderifrån - från mörkaste Småland). Men någon borde ju komma från Linköpingshållet.

Folket

Har tänkt på annat hela sommaren så jag har inte medverkat i diskussionen.

Vilka spel är öppna för medverkan? Såg något om OCS. Var nästan ett år sedan jag spelade det så det skulle vara roligt att spela igen.

Jag tar med Alexander som är ett trevligt tvåspelarspel som tar 0.5-6 timmar beroende på vilket slag man spelar så det är smidigt att stoppa in i diverse luckor.

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet  4 september 2017 kl. 08:57:44
Nån som kan plocka upp mig vid stationen och skjutsa mig? Jag kommer klockan 17.20.

Tänkte åka ut tidigt.

Om det inte löser sig på annat sätt går det bussar och jag kan ordna en hämtning vid Rimforsastation.

/Mikael

Folket