Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Var köpa begade spel?

Startat av Magnus2, 17 november 2004 kl. 13:46:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 122 Gäster tittar på detta ämne.

Magnus2

Legend Spelauktion försvann ju för nåt halvår sen.
Det var det bästa=största forumet för att köpa och sälja begagnade krigsspel, vad jag vet.

Vilken är nu det bästa svenska forumet/sajten för detta?

Magnus

Scipio

Har inte hittat någon ny ännu. Det dyker upp något ibland på pantang.com men annars så är det dåligt.

Jag brukar köpa mina nya och begagnade krigsspel på Ebay.
Där finns ändå det mesta som man vill ha tag på, även OOP saker.
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

CiteraVilken är nu det bästa svenska forumet/sajten för detta?
www.krigsspel.se :up:

Eller ja, inte än kanske, men jag hoppas det i framtiden! Själv brukar jag kolla Tradera och framför allt kika på konventen.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Magnus2

Citat från: "tobias"www.krigsspel.se :up:

Hehe, ja jag tänkte ju på detta förstås, men med 34 reggade medlemmar så kanske den inte har ersatt Legend fullt ut ännu...men snart så...

På Ebay är det svårt att göra några kap. Allt finns, men även många som vill köpa.

Tradera är nog än så länge det bästa alternativet som du sa.

Fast jag har ingen aning om spelutbudet på konvent. Brukar det ordnas loppis el auktioner där?

Magnus

berna

Jorå, på de stora konventen brukar det vara auktioner. Ofta finns det också butiker där för att sälja sånt där dammigt som dom hittat i de mörkaste hörnen av lagret. Ibland har dom rotat fram en del godbitar. Vad gäller att sälja/köpa på forum...man får hoppas att folk inte är lika förälskade i sina spel som "vi" är för då blir det inte så många affärer. Att sälja sina gamla spel är ju som att sälja sin morsa  :wink:

Scipio

Citat från: "berna"Ofta finns det också butiker där för att sälja sånt där dammigt som dom hittat i de mörkaste hörnen av lagret. Ibland har dom rotat fram en del godbitar.

Jo, de där butikerna kan vara riktiga guldgruvor.
Var på Borcon för 14 dagar sedan och kom över ett mint opunchat Little Round Top av AH för en hundring och ett mint opunchat Drang Nach Osten för 75 spänn...

Det fanns en bunt till med "nya" gamla klassiker men tyvärr så hade jag redan det som var interessant av dem.

Däremot så var det nog historiens sugigaste auktion som arrangerades, det fanns ett sletet Squad Leader och nåt annat kasst spel också som jag inte kommer ihåg namnet på...
Auktionen var säkert över på 25 minuter...

A F

Citeraett mint opunchat Drang Nach Osten för 75 spänn...

Vad man nu ska med ett sånt till förutom att hålla upp det och säga "wow, ett mint opunchat Drang Nach Osten"? :-)

Men den där killen brukar ha massor av konstiga spel. Fan vet var han får tag på dem. Mest beg-nasare i år har det varit på SydCon. Den roligaste biten på ett annars rätt blikt konvent.

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Vad man nu ska med ett sånt till förutom att hålla upp det och säga "wow, ett mint opunchat Drang Nach Osten"? :-)

Vadå? Det skall vårdas ömt, med kärlek och omsorg.
- My precious leeeetle game.    :mrgreen:

tobias

Håller med om SydCon, gjorde ett par fynd där i år.
Kampfgruppe Peiper II - 100 kronor
Hollow Legions - 130 kronor
Britannia - 250 kronor
Russian Front - 250 kronor
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

magnus

Citat från: "Magnus2"
Citat från: "tobias"www.krigsspel.se :up:

Tradera är nog än så länge det bästa alternativet som du sa.

Magnus

Jag håller lite koll på tradera. Väldans lite krigspel. Mest monopol  :evil: och andra Alga-prylar där.
Finns ett Siege of Jerusalem Avalon Hill för 295.- för den hugade spekulanten
http://www.tradera.com/auction/aid_9139158
Magnus Johansson

Göteborg

Delirium

Citat från: "berna"Att sälja sina gamla spel är ju som att sälja sin morsa  :wink:

Amen.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

Får han ut 300:- plus frakt för Jerusalem? Kan det gå?

Doomfarer

Wow, dax att sälja då i så fall.  :o
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Magnus2

Citat från: "Anders Fager"
Citeraett mint opunchat Drang Nach Osten för 75 spänn...

Vad man nu ska med ett sånt till förutom att hålla upp det och säga "wow, ett mint opunchat Drang Nach Osten"? :-)

HAHAHA, det är exakt vad man ska ha det till!

Citat från: "Anders Fager"Får han ut 300:- plus frakt för Jerusalem? Kan det gå?
Ja hittar han rätt köpare så, men chansen är väl inte så stor.
Fast jag skulle gladeligen betala det om det var ett spel jag ville ha.

Magnus

Delirium

Vissa saker vill man ha bara för att äga det. Svårt att förklara.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed