Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Funktion för att "embedda" pdf-filer i forumposter?

Startat av nielsen.filip, 6 augusti 2017 kl. 22:39:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Hej

Går det att "embedda" pdf-filer i forumposter?

/filip


Scipio

Citat från: nielsen.filip skrivet  6 augusti 2017 kl. 22:39:58
Går det att "embedda" pdf-filer i forumposter?
Nej, eftersom vi driver "siten" ideellt med våra egen arbetskraft och våra egna pengar så begränsar vi vad som kan laddas upp ganska hårt.
Orsaken till detta är att vi har rätt bra med trafik hit och kostnaderna för att lagra datan och det väsentligt större behovet av bandbredd som krävs ifall vi skulle tillåta detta inte är hållbart med nuvarande modell.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Själv använder jag DropBox för att lagra PDFer, bilder och annat "online" och där kan man också skapa länkar som man kan lägga in i forumposter och skicka till sina vänner så att dom kommer åt dessa.
Det finns många andra liknande tjänster att tillgå som både är gratis och kostar pengar beroende på tycke och smak.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

nielsen.filip

Citat från: Scipio skrivet 28 september 2017 kl. 10:46:59
Citat från: nielsen.filip skrivet  6 augusti 2017 kl. 22:39:58
Går det att "embedda" pdf-filer i forumposter?
Nej, eftersom vi driver "siten" ideellt med våra egen arbetskraft och våra egna pengar så begränsar vi vad som kan laddas upp ganska hårt.
Orsaken till detta är att vi har rätt bra med trafik hit och kostnaderna för att lagra datan och det väsentligt större behovet av bandbredd som krävs ifall vi skulle tillåta detta inte är hållbart med nuvarande modell.

hmmmm
Det var ju ett tag sen det här och jag hade visst inte uppfattat att jag fick ett svar. Ser att min fråga är lite otydlig. Tanken var att kunna länka till pdf:er så att de blir en del av inlägget, inte lagra någonting på siten. Precis som man gör med bilder.

Oklart om det här verkligen blev tydligare. :?

Scipio

Citat från: nielsen.filip skrivet 31 januari 2018 kl. 10:31:22
hmmmm
Det var ju ett tag sen det här och jag hade visst inte uppfattat att jag fick ett svar. Ser att min fråga är lite otydlig. Tanken var att kunna länka till pdf:er så att de blir en del av inlägget, inte lagra någonting på siten. Precis som man gör med bilder.

Oklart om det här verkligen blev tydligare. :?
Tror det inte är möjligt såvida inte filuppladdning tillåts till forumet.
Kan kika lite på det och se om jag kan hitta något, men det är nog tyvärr osannolikt.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

nielsen.filip

Citat från: Scipio skrivet 31 januari 2018 kl. 12:13:54
Citat från: nielsen.filip skrivet 31 januari 2018 kl. 10:31:22
hmmmm
Det var ju ett tag sen det här och jag hade visst inte uppfattat att jag fick ett svar. Ser att min fråga är lite otydlig. Tanken var att kunna länka till pdf:er så att de blir en del av inlägget, inte lagra någonting på siten. Precis som man gör med bilder.

Oklart om det här verkligen blev tydligare. :?
Tror det inte är möjligt såvida inte filuppladdning tillåts till forumet.
Kan kika lite på det och se om jag kan hitta något, men det är nog tyvärr osannolikt.

Lägg ingen extra energi på det. Jag konverterar till bild istället.