Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire v.10 9 - 11 mars 2018

Startat av Rydfalk, 16 september 2017 kl. 11:15:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Spännande avtal: jag tar med Austerlitz som Anders har köpt till Friendly Fire, så att ni kan spela med det under konventet, och tar sedan med det hem igen till Anders.  :P
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Hannes

Får säga att peppen inför USE-helg bara har växt sen igår. KalleW: ska vi bestämma att vi kör det? Förutsatt att vi kör den stora kampanjen då alltså, skare va så skare va!  8)

Andreas Lundin

Torde funka på två spelare. När vi körde det kändes det som om den sovjetiska spelaren hade väldigt tråkigt i början
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Hannes

Jo precis, har kört kampanjen ett par gånger faktiskt och konstaterat ungefär detsamma.

Med det inte sagt att vi inte kan ha med fler glada gossar, bara att uppdelningen västallierad-sovjet nog inte är den bästa.

KalleW

Hannes. Ja, jag är helt på. Kampanjen självklart!

Mats Eden

Ett alternativ som bubblat i kanten är Holland 44 på stor karta (ca 90*160 cm2).

Rymmer ju utan problem 4 spelare...

ErikLj

Citat från: Mats Eden skrivet 31 januari 2018 kl. 14:25:28
Ett alternativ som bubblat i kanten är Holland 44 på stor karta (ca 90*160 cm2).

Rymmer ju utan problem 4 spelare...
Vore intressant

/Erik

Rydfalk

Har vaknat upp ur dvalan som inleddes med att vi slipade om ett golv...

Nåja, nu har jag lagt upp ett spelschema och jag hoppas att - åtminstone... - ni som är anmälda ska ha fått det delat.

Rimforsa har under vintern byggt om köket och skaffat en hiss, vi får se om det är något vi märker av. De sa att de skulle titta på ljuddämpningen vid tillfälle, men vi får se.

Det finns fortfarande platser för er som av någon anledning valt att vänta  ;)

(Vi kan också (inom parentes) meddela att LinCon är anmält och på G och att vi tittar över höstens FF där det i skrivande stund lutar åt helgen 31/8 - 2/9.)
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Bra att du delade ett dokument Rydfalk. Det gjorde ju att jag kom ihåg att kolla in här igen.

Jag har bestämt mig för att återigen satsa på multiplayer och är öppen för förslag.

Jag börjar gärna med Quartermaster general som brukligt.
Gloomhaven vore jäkligt skoj och testa. Har bara hört om det.

Förövrigt är jag öppen för det mesta

Rydfalk

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet 25 januari 2018 kl. 14:53:25
Jag planerar att spela Democracy under Siege fredag - lördag kl. 15:00.
Därefter så har jag inga planer ännu. Gloomhaven är jag mycket nyfiken på att testa så det skulle jag gärna hoppa på om möjlighet fanns efter DuS är klart.

I övrigt så är jag sugen på att testa något/några  av dessa lite mindre spel från lördag 15:00 och frammåt
1. BIOS: Megafauna
2. Pericles: The Peloponnesian Wars (GMT)
3. Nine Years: The War of the Grand Alliance 1688-1697 (Compass Games)
4. Battle Cry of Freedom (DG)
5. Rome in Crisis (UaAG)

Har inte hunnit läsa om alla titlar ännu så jag återkommer om övriga, men Pericles testar jag gärna

Rydfalk

Scipio

Citat från: David Sunnergren skrivet  5 februari 2018 kl. 18:05:43
Gloomhaven vore jäkligt skoj och testa. Har bara hört om det.
Vi verkar vara 4 som är sugna på att spela Gloomhaven, ska vi boka in det på lördag klockan 15:00 kanske avatar_Andreas Lundin, G, D?

Citat från: David Sunnergren skrivet  5 februari 2018 kl. 18:05:43
Har inte hunnit läsa om alla titlar ännu så jag återkommer om övriga, men Pericles testar jag gärna
Ja avatar_Andreas Lundin lät också sugen så vi är tre, hittar vi en fjärde skulle man kanske kunna ta det på söndagen?
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Citat från: Scipio skrivet  5 februari 2018 kl. 21:45:32
Vi verkar vara 4 som är sugna på att spela Gloomhaven
:x Nä nu får ni ta och ge er! Att jag inte kan komna i år och att ni spelar massa krigsspel jag inte hinner testa går väl att stå ut med, men skall ni börja spela de andra spel jag inte heller hinner med nu också ?  :x

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 februari 2018 kl. 22:42:41
Varför Gloomhaven kl 15? Ska vi inte ta det senare, 20.30-ish? Sedan Pericles tidigare på dagen?
Ok det kanske vi sa. Funkar fint för mig.
"Randomization is too important to be left to chance"