Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ted Racier

Startat av BigPapaBear, 18 januari 2006 kl. 00:56:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Karln har ju utöver Paths of Glory (vilket han bör dyrkas för) gjort en hel del krigsspel. Har någon erfarenhet av något av dem?

1914 : Glory's End
    1918: Storm in the West
    All Quiet on the Western Front
    Clash of Giants
    Clash of Giants II
    First World War, The
    Grand Illusion: The 1914 Campaign in the West
    Great War in Europe, The
    Great War in the Near East, The
    Grunwald 1410
    Paths of Glory
    Reds! The Russian Civil War 1918-1921
    Royal Tank Corps
    When Eagles Fight
    World War II: Barbarossa to Berlin
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Nästan alla av Teds spel har rykte om sig att vara bra. Har spelat följande:

Clash of Giants: Dubbelspel på Tannenberg och Marne. Systemet är mycket enkelt och snabbspelat, med en del ovanliga finesser, och Tanneberg är rena knarket! Marne är litet av en besvikelse i jämförelse, men vad gör väl det när Tannenberg är så kul! Rekommenderas!

Clash of Giants II: Är inte publicerat än.

Grand Illusion: The 1914 Campaign in the West: Klurigt spel. Reglerna som publicerade svårtydbara, men i grunden rätt enkelt, och levande regler + errata ska svara på alla frågor. Hexer så stora att spelet nästan är ett areaspel. Gillade det.

Great War in Europe, The: Spelbart monster med enkla regler på hela kriget i Europa. Liksom POG är det mer "design for mindset" än realistiskt, dvs de inblandade trodde på genombrott på västfronten, skyddade sig mot genombrott, så det måste du också göra. Spelet är fullt av konstigheter och bisarr taktik, men är så kul att man förlåter det.

Reds! The Russian Civil War 1918-1921: Kul och klurigt. Fångar asymmetrin mellan sidorna på ett bra sätt. Rekommenderas!

Royal Tank Corps: Det enda Ted-spel jag spelat som jag inte gillade. Dels för att det använde samma system som Storm over Arnhem/Breakout:Normandy och jag har kommit på att jag avskyr det systemet, dels för att det hade rätt kassa produktionsvärden. Gillar du systemet är det värt en titt.

When Eagles Fight: Lättversion av Great War in Europe, fast bara östfronten. Riktigt kul! Rekommenderas!

World War II: Barbarossa to Berlin: POG på andra världskriget från 1941. Frustrerande att ryssen inte har en chans att hålla Moskva om tysken inte har otur med korten, och att en förlust av Moskva har så negativa konsekvenser. Det är nästan husregelläge där. Annars gillar jag det bättre än POG!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Daniel*U2*

Paths of Glory...ja, du vet vad jag tycker om det  :D

Grand Illusion...på väg hem (Ebay)

Clash of Giants (kommer köpa)

Clash of Giants 2 (Preorder)

Barbarossa to Berlin (Preorder)

Han håller även på att göra ett nytt spel för Compass Games. Tyskland 1945 vilket kan vara något...

Annars är jag inte direkt intresserade av resten