Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

World in Flames i Borås

Startat av Delirium, 5 april 2018 kl. 20:16:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Det är dags att spela wif igen nu när Collector's Edition snart är här. Det är dags att se vilka som vill åka till Borås för att göra det ganska regelbundet. Ni vet att ni är sugna.  :ultra:

Björn
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jerry

Vi väntar o väntar även i Asarum........
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

David Sunnergren

Lite långt.

Jag sätter upp ett parti i Linköping istället.

tinG

Citat från: Delirium skrivet  5 april 2018 kl. 20:16:55
Ni vet att ni är sugna.  :ultra:

Hade inte en aning om det faktiskt  :?

Du är i alla fall välkommen tillbaka ner till kustsidan ifall det blir ensamt kring WiF-kartorna...  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Hannes

När du frågade mig om detta på FF sa jag kort och gott "ja" men hade väl då inte riktigt med Borås-pendling i beräkningarna.

Finns ändå många plus med detta så ställer mig försiktigt positiv! Skulle helst vara med åtminstone i början för att se om det är något jag fastnar för. När tror du ni kommer igång?

Delirium

Kul! Jag har lagt till dig i en liten fb-grupp jag skapade (känner mig smutsig). Totalt 7 pers nu med varierande engagemangsnivå.

Start beror dels på när spelet kommer (mellan imorgon och månadsskiftet) och dels på hur snabbt vi alla kan komma överens om formerna.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

B_J_S

Bjud gärna in mig till FB gruppen.
Man vet aldrig.
//Jonas

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Spelet är uppsatt och mellan 5 och 9 man kommer att spela med start onsdag.  :ultra:

Själv är jag Kina, Frankrike och USA.  :twisted:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jerry

Fasen.... vi har ännu inte sett röken av vårt.....
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Delirium

Första sessionen i korthet. Polen gav två use chits. Japan tog Chengchow, inget chit. Ett chit bort av cw/france dow, inget hände i deras impuls. Nästa väderslag 9, inget händer i axis impuls. Stalin tar östpolen, ett chit bort. Nästa väder 9+1. Tysk tar Warszawa. Allierade passar, omgången tar slut. En partisan i Kina. I n/d vinner axis init och går först. Slår ettan som behövs för fint väder. Slut. :)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

oh. fiiint väder för axis? Fankrike eller Balkan?  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Verkar bli Nederländerna. Polen är ju inte riktigt klart, och så många fler fina impulser kan man inte gärna hoppas på i november/december.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed