Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad jag lärde mig när jag läste på Horus Heresy

Startat av aegneus, 6 januari 2019 kl. 22:23:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

På FB svarade jag på en fråga om systemförslag för 40k -spel, och som ett sidospår fick jag läsa om FFG spelet Horus Heresy. Jag noterar två saker.

1)
Folk har väldigt olika åsikter om speltid. Se följande citat (från en recensent som inte på något sätt verkar vara en sillmjölke)
It would be dishonest of me to not mention the length of the game. This is a long game. It is the longest two player game I've ever played (yes, longer than War of the Ring). I'm estimating you are looking at 4-6 hours depending on your game, decisions, and how quick you play. This is going to turn some people off and a fewer number will be happy to have such a meaty game to play.

4-6 timmar game time???? Jag har spelat spel där varje DRAG tar 4-6 timmar!

2) Det finns en novell som heter Galaxy in Flames. Nu när Final Ultimate Last Never-Another edition av WiF har kommit, kan vi få GiF??? Snart??? Jag är redo för min pre-order!

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: aegneus skrivet  6 januari 2019 kl. 22:23:31
På FB svarade jag på en fråga om systemförslag för 40k -spel, och som ett sidospår fick jag läsa om FFG spelet Horus Heresy. Jag noterar två saker.

1)
Folk har väldigt olika åsikter om speltid. Se följande citat (från en recensent som inte på något sätt verkar vara en sillmjölke)
It would be dishonest of me to not mention the length of the game. This is a long game. It is the longest two player game I've ever played (yes, longer than War of the Ring). I'm estimating you are looking at 4-6 hours depending on your game, decisions, and how quick you play. This is going to turn some people off and a fewer number will be happy to have such a meaty game to play.

4-6 timmar game time???? Jag har spelat spel där varje DRAG tar 4-6 timmar!
Lyckat spel tycker jag, riktigt roligt och tematiskt med kluriga mekanismer

Citat från: aegneus skrivet  6 januari 2019 kl. 22:23:312) Det finns en novell som heter Galaxy in Flames. Nu när Final Ultimate Last Never-Another edition av WiF har kommit, kan vi få GiF??? Snart??? Jag är redo för min pre-order!
Forbidden Stars från FFG täcker väl det här ämnet?
Kul och klurigt spel också, tyvärr så har GW tagit tillbaka licensen så det blir aldrig något med expansionerna som hade kunnat få det här spelet att lyfta ordentligt
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Fast det är inte en behandling av novellen GiF jag vill ha  :)

Jag vill ha Galaxy in Flames - alltså ett WiF in spaaaaaacccccceeeeee ! :ultra:

Scipio

Känns som en hyggligt smal målgrupp att göra ett spel som tilltalar de som gillar WiF och 40k-universat   :D

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Citat från: Scipio skrivet 10 januari 2019 kl. 16:29:54
Känns som en hyggligt smal målgrupp att göra ett spel som tilltalar de som gillar WiF och 40k-universat   :D

Jag börjar känna mig mer missförstådd än...äsch, någon missförstådd historisk person.

Jag vill ha ett spel för alla oss som gillar WiF och rymden!

Det sagt så tror jag en WiF/40k hybrid klarar sin kickstarter ...

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 11 januari 2019 kl. 15:00:42
Pröva allt till Renegade Legion
Mmm en favorit!
Kört mycket av alla spel i RL förutom Prefect...den vore dock något att ge sig på någon gång...