Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2020 - Inbjudan

Startat av Delirium, 26 oktober 2019 kl. 12:22:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag hade inte möjlighet att vara med idag, söndag men under fredag och lördag samlade Galore ihop 22 deltagare om jag räknat rätt.

Spel som spelades var:

War Room (två partier)
Space Corp
Enemy Action: Ardennes
Red Storm: Air war over Germany
Dune (uppenbarligen inte min typ av spel ;) )
Angola
Paths of Glory

...plus lite till som jag inte kommer ihåg namnet på. Middagen på Gyllene Prag var välbesökt (18 personer) och minst sagt mättande.

Vi sa att betalning för deltagande sker med swish till Patrick 0721-843857 och kostar 70 kronor per person. De som bara var med delar av helgen kan göra en egen avräkning.

Posta gärna bilder och komplettera listan över vad som spelades!

/Björn
1914

Jon

Fyller på lite med:
June '44
Root
Helsinki 1918
Undaunted: Normandy
Det där kinesiska östfrontspelet som P & P spelade


Tack till alla inblandade! Ni borde inte skämmas över att ta en jämn hundring i inträde är min åsikt.

Hoppas på att 2020 blir året då de återkommande träffarna i lokalen återuppstår.

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon


Hannes

Tack för en trevlig helg!

Citat från: aegneus skrivet 18 januari 2020 kl. 09:13:16
Efterlysning: Peter som jag spelade Spacecorp med igår, vem är det på forumet?  :)
Han är min polare, men tror inte han har ett konto här.

aegneus

Han har hört av sig av egen maskin, men tack!

ErikLj

Citat från: Delirium skrivet 19 januari 2020 kl. 15:40:42
Jag hade inte möjlighet att vara med idag, söndag men under fredag och lördag samlade Galore ihop 22 deltagare om jag räknat rätt.

Spel som spelades var:

War Room (två partier)
Space Corp
Enemy Action: Ardennes
Red Storm: Air war over Germany
Dune (uppenbarligen inte min typ av spel ;) )
Angola
Paths of Glory

...plus lite till som jag inte kommer ihåg namnet på. Middagen på Gyllene Prag var välbesökt (18 personer) och minst sagt mättande.

Vi sa att betalning för deltagande sker med swish till Patrick 0721-843857 och kostar 70 kronor per person. De som bara var med delar av helgen kan göra en egen avräkning.

Posta gärna bilder och komplettera listan över vad som spelades!

/Björn

Hur var Red Storm?

Elias Nordling

CiteraHur var Red Storm?

Inte så bra som vi hoppats. Kändes mer som jobb än som kul. Vårt intryck formades nog lite av omständigheterna. Första partiet var en Fighter sweep där vi som sovjetunionen lärde os att F15-plan är dödsstrålar, på en minut fick de mission kills på 4 flights utan att ens få slut på ammunition. Vi fick nöja oss med att jubla när vi fick till en disorder mot ett natoplan, någon skada orsakade vi aldrig samtidigt som Hessen täcktes av brinnande Mig-23or. det gav en viss känsla av hopplöshet. Tärningsslagen var visserligen exceptionella här, jag tror att det var mer än 20 ammunitionsslag med i snitt 40 procents chans till slut på Aim-9or för Nato, varav två slag missades.

Det andra scenariot tillbringade vi rätt mycket tid att planera, vilket är ännu meckigare än Downtown och säkert OK om man gjort i förväg, och när vi väl började köra var vi lite för trötta. Det utspelade sig i ett smalt utsnitt av kartan, så det fanns inte mycket utrymme för manöver, finter eller dld information. Även det gav en känsla av att försöka trycka in armen i en köttkvarn för att hämta något man tappat i den, SAM är mycket dödligare och ungefär varannan ruta innehöll en Fire Can. Tungrott, och mer en övning i att exekvera en räd än någon form av gissningslek.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 20 januari 2020 kl. 14:27:11
Även det gav en känsla av att försöka trycka in armen i en köttkvarn för att hämta något man tappat i den...

:lol:

Det finns garanterat ett spel här men precis som Elias skriver kräver det förplanering innan sittningen, något som jag personligen ser som del stor del av själv spelupplevelsen så det behöver inte betyda något negativt. Vi var definitivt lätt brända efter första scenariot vilket också förstås bidrog till att vi propsade på revansch i scenario RS3. "Vi testar ett lite mindre scenario med air to ground mission & SAM/AAA." Hrm, detta betydde dock en kompakt tjock matta av potentiellt dödliga hot vilket hade fört med sig en lång natt med många, många tärningsrull och en hel del regelbläddrande. Till sist kroknade vi och gick vidare.

Jag har inget emot spelet, och jag kommer definitivt spela mer. Tänker att dessa "små" scenarion fungerar ganska bra som soloövningar, kanske med hjälp av bot:en men jag har inte studerat den på något djupare vis.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Ngr få bilder.
Notera att inget av bilderna är på Red Storm. De timmarna som jag ägnade åt flygkrigande var så pass intensiva att jag aldrig hade tid över åt fotograferande. Övriga bilder tagna i farten mellan köket och nästa dogfight. 
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

aegneus

Rapport från the War Room någon?

Själv fick jag anledning att fundera på varför jag inte köpt in Spacecorp än. Det är väldigt trevligt och även om mitt famlande i mörkret i Inre Solsystemet gjorde att gapet till Elias alltid var för stort så känns det som man uppnår något hela tiden. (Och så blev mina gubbar så otroligt bra kompisar med Multings empatiska mutanter! Bästa kompisar forever   :lol:)

Elias Nordling

Citeraäven om mitt famlande i mörkret i Inre Solsystemet gjorde att gapet till Elias alltid var för stort

Nu undersäljer du din slutspurt, där det var nära att du drog om mig med ett par poäng med ett gäng välplacerade produce-kort.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Patrick_T


ErikLj

Tack för feedback kring Red Storm. Ska göra några egna försök.

/Erik