Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2020 - Inbjudan

Startat av Delirium, 26 oktober 2019 kl. 12:22:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Citoyens, amis!

Ännu en gång bjuder en grupp Göteborgs-med-omnejd-krigsspelare under överinseende av vår franske marskalk Patrick T in er alla till Blippspel Galore 2020, nummer XIV i ordningen. Denna gång vecka 3, alltså helgen 17-19 januari. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Man kan inte sova över i själva lokalen men det finns tre övernattningslägenheter i huset som man kan boka direkt genom Patrick. Stamgästerna har förtur. Utöver det står Göteborgs hotell och vandrarhem redo. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande, man sköter sig själv men det finns gott om butiker och restauranter i närheten. Dock finns kaffe alltid tillgängligt.

SENT TILLÄGG OM MAT: JAG HAR BOKAT BORT FÖR 20 PERSONER PÅ GYLLENE PRAG KL 20 PÅ LÖRDAGKVÄLLEN. I ÖVRIGT ÄTS "IMPROVISERAT", OFTAST I MINDRE GRUPPER, GÅR ALLTID ATT HÄNGA MED NÅGON TILL SLUMPMÄSSIGT VALD PIZZERIA ELLER DYLIKT.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar max hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen adjacent. Parkering kan vara svår men finns till exempel i Psykologens logi, även det vid Linnéplatsen.

För de som inte varit med tidigare och undrar hur det ser ut och vad som spelas hänvisas till dessa trådar: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4147.105 http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3702.0 och den här tråden: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3857.135

Varmt välkomna!

Patrick, Jonas M och Björn E (och som vanligt Fannis ande)

Instructions d'Entré:

För att komma in genom ytterporten Sveaplan 29 ring/koda "999+ring". Om någon är nere i lokalen trycker denne på en öppningsknapp. Väl inne genom ytterporten måste en dörr till forceras, i korridoren första dörr till vänster. Denna dörr är oftast inte låst utan man måste bara trycka ner handtaget ganska hårt. Om den inte går upp trots milt våld och den faktiskt är låst måste ni ringa på klockan men då låter det som ett flyglarm nere i lokalen så GÖR DET INTE I ONÖDAN OCH TRYCK BARA EN GÅNG. När vi hämtat oss från chocken trycker någon på öppningsknappen.
1914

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"


Patrick_T


Delirium

Jag kan redan nu säga att jag vill spela Blue Water Navy och War Room.  :mrgreen:
1914

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tilde72


Maglica

Robert Maglica

B_J_S

//Jonas

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Granlid

Om boende ordnar sig, så kommer även jag.
Friendly fire isn't.

tinG

Hepp!

Med ca två månader kvar till samling ser min inspirationslista ut så här (i bokstavsordning): Bloody April, 1917; Empire of the Sun; Flying Colors; GCACW - SWJII, AIO eller HCR/RTG; Highway to the Kremlin eller Napoleon at the Crossroads; Jaws of Victory; Naval Thunder; Silver Bayonet; SpaceCorp; Thunder in the Ozarks; Won by the Sword

Spännande flerspelar-kampanjspel:
Highway to the Kremlin
Napoleon at the Crossroads
GCACW

Ospelade eller otillräckligt utforskade spel:
Bloody April, 1917
Thunder in the Ozarks
Won by the Sword

Vill återuppleva:
Empire of the Sun
Silver Bayonet

Lättviktare:
SpaceCorp

Till havs!:
Naval Thunder (Filip?!)
Flying Colors

Varmt från tryckpressarna:
Jaws of Victory

Som vanligt långt, spretigt och förvirrat... Hjälp!  :lol:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Stalingrad 42. Och efter att ha spelat Spacecorp med Matti och insett hur långt jag har kvar till att bli bra på Spacecorp gärna Spacecorp :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Spelar gärna SpaceCorp om det finns plats.
Flying Colors är också intressant.
//Jonas

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 18 november 2019 kl. 14:29:09
Stalingrad 42. Och efter att ha spelat Spacecorp med Matti och insett hur långt jag har kvar till att bli bra på Spacecorp gärna Spacecorp :-)

Stalingrad 42 verkar spännande. Har spelat och gillat Simonitchs 'Campaign for Stalingrad' (Rhino) men har än så länge enbart spelat 'Ardennes 44' och 'The Caucasus Campaign'.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte