Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ny spelbutik på nätet?

Startat av Andreas Johnson, 22 februari 2006 kl. 21:03:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Johnson

Surfa in på www.ameliasspel.se.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

A F

Citat från: "Andreas Johnson"Surfa in på www.ameliasspel.se.

Vet du vem det är eller var de är baserade? Katalogen är ambitiös. Troligen någon som tänker sig att ta in grejor efter hand. OCS Korea för 880:-

Andreas Johnson

Hittade länken av en slump på BCG. Amelia (?) är tydligen gift med en engelsman men bor i Sverige, Lund om jag kommer ihåg rätt. Tydligen är det maken som i första hand håller på med konfliktspel. Får väl se om dom kommer igång ordentligt, bör premieras i alla fall.

Jon Karlsson

Jaha, vad gör ni som inte jag gör? Jag kommer bara till http://www.e-butik.se/ när jag klickar på den där länken.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

A F

Citat från: "Andreas Johnson"Får väl se om dom kommer igång ordentligt, bör premieras i alla fall.

Det finns ett gäng lågpris-ebutiker nu på nätet. Det är ju bra för oss konsumenter att det finns fler butiker och så, men vad dessa "lagret i köket" -operationer tyvärr gör är att de skjuter små lokala spelbutiker i sank. Och där sumpar man en nyrekrytering till spelhobbyn.

tinG

Citat från: "Jon Karlsson"Jaha, vad gör ni som inte jag gör? Jag kommer bara till http://www.e-butik.se/ när jag klickar på den där länken.
www.amelisspel.se utan punkten på slutet borde göra susen...

Spännande med nya spelbutiker - krigsspelshobbyn LEVER!  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Johnson

Apropå lokala spelbutiker, innan jag flyttade från Jönköping upptäckte jag att EB games i stan till sist tagit bort de få brädspel de hade kvar (brukade åtminstone finnas Axis and Allies plus några liknande). Nu säljs
bara dataspel, konsoller och tenngubbar.  I Stockholm, till exempel, är det väl bara SF-bokhandeln och eventuellt Akademibokhandeln som säljer nåt annat än Monopol. Butiken i Uppsala har i princip blivit en internetbutik. Så vad finns det egentligen för lokala spelbutiker??

tinG

Psst... ryktet säger... att en ny spelbutik skall öppna inom kort på 3:e Långgatan i Göteborg. I nuläget är det SF-bokhandeln so gäller om man måste hålla i grejerna innan man öppnar plånboken...
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"Psst... ryktet säger... att en ny spelbutik skall öppna inom kort på 3:e Långgatan i Göteborg. I nuläget är det SF-bokhandeln so gäller om man måste hålla i grejerna innan man öppnar plånboken...

Ryktet säger att butiken tänker vara ed på GotCon och kränga mest rollspel. Nästan lika hårigt som att kränga krigsspel.

tinG

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "tinG"Psst... ryktet säger... att en ny spelbutik skall öppna inom kort på 3:e Långgatan i Göteborg. I nuläget är det SF-bokhandeln so gäller om man måste hålla i grejerna innan man öppnar plånboken...

Ryktet säger att butiken tänker vara ed på GotCon och kränga mest rollspel. Nästan lika hårigt som att kränga krigsspel.

Ryktet säger att... kunden alltid har rätt och att jag kommer gå in i butiken en gång i veckan och fråga om OCS: Case Blue har kommit in ännu....  :wink:
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"Ryktet säger att... kunden alltid har rätt och att jag kommer gå in i butiken en gång i veckan och fråga om OCS: Case Blue har kommit in ännu....  :wink:

Det finns ingen butik som chansar på att ta in någonting som Case Blue längre. Det krigsspel jag (som säljer spel för mitt dagliga bröd) skulle ärligt kunna rekomendera en svensk butik att ta in går att räkna på en hands fingrar.

tobias

Den nya butiken i Göteborg heter för övrigt Goblin Games.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

Citat från: "tobias"Den nya butiken i Göteborg heter för övrigt Goblin Games.

Mendetvisstejagju....

8)

ameliasspelhörna

Hej,
I hope it's ok if I write in English, it will probably be clearer than if I try to say everything in Swedish!

My name is Amelia and I am the person behind www.ameliasspel.se
I noticed through my website's statistics that people had begun to visit the shop via this site, so I came to investigate and found this thread.

I am English, but live in Lund and am married to a Swedish man - he is the more enthusiastic wargames player, but I play them as well.

The plan with the shop, is to just have an internet shop at the beginning, but hopefully later on to open a physical shop in Lund as well. I have a källarlokal in the centre of Lund, which will be used as the office for now, but I need to arrange certain permits and so on, before I could open it to the public.

I noticed that you were wondering if I am one of those shops who will order in the games after people have ordered them. Well, the answer in yes and no. I plan to have a reasonable range of games available on hand at all times, and then to have more which will be ordered in specially, with a couple of weeks delivery time. In fact, I think all of the wargames currently shown in the shop are the ones which I will have on hand, I still have around 300 more to add, which will be available as 'special orders'. Once the shop is finished, it will be clearly shown which items are immediately available and which must be ordered in. I am going to be using a large distributor in UK who have a good range.

I'm planning to give free shipping within Sweden for orders over a certain amount, though I'm not totally sure what that level will be yet. I am hoping to make my first order of games this week, then I need to get the internet shop finished - the rest of the items added and information in Swedish and English - and then I will be open. If you like, I can post back here when I am open for orders.

Thank you for your interest and I hope I will have some games that will interest you. If you have any questions, comments or criticism, I would be very interested to hear them.
Hälsningar,
Amelia

A F

Amelia,

I sell games & gaming related products to Swedish retailers. Is there anyway I can get in touch with you? Feel free to contact me at mailto:post@swarje.se">post@swarje.se

Anders :up: