Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 21-23 januari 2022

Startat av Delirium, 1 december 2021 kl. 08:54:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Kära vänner!

Det har varit en annorlunda tid men vi hoppas på att faktiskt ses i verkliga livet mycket tidigt nästa år*.

Vår lilla grupp Göteborgs-med-omnejd-krigsspelare, under överinseende av vår franske marskalk Patrick bjuder härmed in er alla till Blippspel Galore nummer XVI (XV var digital). Denna gång helgen 21-23 januari. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Det finns numera inte övernattningslägenheter i huset så gäster är hänvisade till logi annorstädes. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande. Det är tradition att gå till Gyllene Prag i samlad trupp på lördagen, i övrigt finns gott om butiker och restauranter i närheten. Kaffe finns alltid tillgängligt.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar max hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen adjacent. Göteborg byggs om under det här decenniet, så var ute i god tid, särskilt om ni kör bil.

För de som inte varit med tidigare och undrar hur det ser ut och vad som spelas hänvisas till dessa trådar: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4147.105 http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3702.0 och den här tråden: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3857.135

Varmt välkomna!

Patrick, Jonas M och Björn E (och som vanligt Fannis ande)

* = Vi följer så klart samhällsutvecklingen och FHM:s rekommendationer. Vi är i nuläget inne på att kräva vaccinering på de som kommer i och med att lokalen är ganska liten. I övrigt gäller så klart eget ansvar för symptom etc.

Instructions d'Entré:

För att komma in genom ytterporten Sveaplan 29 ring/koda "999+ring". Om någon är nere i lokalen trycker denne på en öppningsknapp. Väl inne genom ytterporten måste en dörr till forceras, i korridoren första dörr till vänster. Denna dörr är oftast inte låst utan man måste bara trycka ner handtaget ganska hårt. Om den inte går upp trots milt våld och den faktiskt är låst måste ni ringa på klockan men då låter det som ett flyglarm nere i lokalen så GÖR DET INTE I ONÖDAN OCH TRYCK BARA EN GÅNG. När vi hämtat oss från chocken trycker någon på öppningsknappen.
1914

Elias Nordling

Jag anmäler mig preliminärt, givetvis beroende på vad som händer med The Omicron Plague och mitt eget personliga gissel dålig rygg.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Maglica

Robert Maglica

B_J_S

Anmäler mig också preliminärt.
Allt beroende på vad som sker i nya huset.
Undersökningsplikt föreligger!
//Jonas

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

tinG

Bästa Galoreintressenter!

Covid-helvetet fortsätter och saker och ting känns åter jobbigt. Jag försöker att blunda och tänka att det säkert löser sig, att Sverige skall klara sig undan den här "vågen" men VI vet att det kanske kommer fler restriktioner redan i nästa vecka. Det är flera faktorer som påverkar huruvida Galore IRL kan bli av, bla. vår värd, bostadsrättsföreningens regler kring uthyrning.

En sak som kom upp när vi diskuterade detta var hur NI ALLA ställer er till öppenhet kring covidvaccination... Alltså att vi som kommer till eventet frivilligt visar upp våra vaccinationspass. Och att vi eventuellt också använder munskydd. Vad tänker ni om detta upplägg?

Det är förtidigt att blåsa av partyt och Galore'22 staben skall göra sitt yttersta för att få till det. I värsta fall få det bli Online.

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Inga problem med vaccinationspass. Blir det munskyddskrav stannar jag nog hemma. Inte för att jag tycker att åtgärden vore dålig, utan för mig personligen. Mina glasögon immar igen och näsan börjar rinna så fort jag använder dem, och jag därför inte är så sugen på en hel helg i munskydd. Men låt inte det påverka bedömningen av behovet av munskydd.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Granlid

Jag är också positiv till vaxxbevis, räknar man in soldaterna på bräden så blir vi över 100.
Delar Elias åsikt kring munskydd.
Friendly fire isn't.

plforest


tinG

Håller med ang. munskydd. Jobbar numera åter igenom munskydd. Vid det här laget vet alla vad som gäller. Känner du dig krasslig stannar man hemma och hälsningar görs med med stil, dvs honnör.  8)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon

Elias svar stämmer 100% på mig. Och jag vill också förtydliga att jag inte tycker att det är på något sätt dåligt med att använda mask eller att kräva det av sina besökare.

Delirium

Kopierar vad andra sagt, vaccinerad ja, munskydd nej.
1914

Hannes

Hoppas det blir av!

Blir det det så tänkte jag och Pontus försöka få till ett Here I Stand. Any takers?

Delirium

Jag är absolut intresserad av HIS, känns som hundra år sedan. Beror på tajming med eventuella andra planer och så men vilja att koordinera finnes.
1914

Hannes

Jag nämnde särskilt till Pontus att det vore kul att få med dig. Vi har ju båda spelat HIS mycket, och spelat mycket spel tillsammans, men aldrig spelat HIS tillsammans!  :o