Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_EvilSpook

C3: Festung Hamburg

Startat av EvilSpook, 10 juni 2022 kl. 15:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

EvilSpook

Det börjar röra på sig gällande tredje spelet i serien.

//EvilSpook

jerry

Tänk om det kommer ett med Sverige inblandat  :mrgreen:
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

EvilSpook

Citat från: jerry skrivet 13 juni 2022 kl. 13:18:25Tänk om det kommer ett med Sverige inblandat  :mrgreen:

Jag har bett Fabrizio att göra ett sjätte spel (utöver de fem planerade) som skulle expandera norrut till Danmark. Men jag tror inte han kommer göra ens det tyvärr.
Men Sverige är ju ett intressant scenario med tanke på hur systemet premierar planering och logistik.

//EvilSpook

jerry

Kollade "red strike"............ tror jag det heter verkar som om sydvästra sverige finns med , i alla fall på kartan, vet inte annars om sverige är inblandat
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Andreas Lundin

Vi får slå ihop våra kloka huvven och göra en guerilla-version själva.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

EvilSpook

Citat från: EvilSpook skrivet 15 juni 2022 kl. 11:02:39
Citat från: jerry skrivet 13 juni 2022 kl. 13:18:25Tänk om det kommer ett med Sverige inblandat  :mrgreen:

Jag har bett Fabrizio att göra ett sjätte spel (utöver de fem planerade) som skulle expandera norrut till Danmark. Men jag tror inte han kommer göra ens det tyvärr.

Han har nu expanderat kartan en gnutta.. Men inte alls så mycket jag hoppats på.

//EvilSpook

EvilSpook

Fabrizio har nu gått till DefCon 1.
Alla som har förhandsbokat spelet kan nu shoppa sitt ex.

Misstänker att ett litet antal spel snart kommer släppas för försäljning till icke förbokade kunder. Men det brukar sälja slut inom ett par dar.

God Jul!
//EvilSpook

EvilSpook

Citat från: EvilSpook skrivet 24 december 2022 kl. 08:47:32Misstänker att ett litet antal spel snart kommer släppas för försäljning till icke förbokade kunder. Men det brukar sälja slut inom ett par dar.

De släpptes till allmänheten 31/12 och var slutsålda 1/1.

Snabba ryck!
//EvilSpook




Elias Nordling

Du kan inte se bilagor på denna tavla.
Äntligen på bordet, scenario 1 uppställt, Our Dearest Brothers. En östtysk division ska lära sina landsmän lite fosterländsk dialektik och kanske befria Danmark när man ändå är i farten.

Min samlade erfarenhet av spelsystemet säger mig att det är vansinne att ställa upp spaningsbataljonen direkt på gränsen, men jag måste bara få se när en halvusel östtysk division försöker sig på övergång av försvarad flod.

Tyvärr för förbundsrepubliken är det bara denna enda bataljon som når att ställa upp vid fronten, så jag kan inte hålla hela floden. Travemünde framstår som en dödsfälla, i synnerhet som DDR kan amfibielandsätta ett regemente bakom ryggen. Så tyvärr får de gå över utan motstånd där, sedan får vi se vad som händer.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Jag har alla spel i serien men har aldrig spelat något. Danskarna kan vara det som får det att hända.

Elias Nordling

CiteraJag har alla spel i serien men har aldrig spelat något. Danskarna kan vara det som får det att hända.

Du borde prova. Jag kan rekommendera scenariot Welcome to Braunschweig från The Dogs of War som startpunkt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Du kan inte se bilagor på denna tavla.
Travemünde faller utan strid och den östtyska 8e motoriserade divisionen känner historiematerialismens friska bris i ryggen. En amfibielandsättning tar Scharbeutz, men inte utan oreda i leden. Återstår bara att städa bort den västtyska 6:e spaningsbataljonen som förskansat sig vid kanalstranden.

Tre stormningar och kopiösa mängder artilleriammunition senare har man faktiskt lyckats putta undan spaningsbataljonen och säkrat brohuvudet. I det här spelsystemet används cohesion hits både som artilleriammunition (som är lättare att återhämta) och träffar på enheter, en abstraktion som jag lärt mig att köpa. Den första omgången har kostat östtyskarna 19 cohesion hits, mot tre för försvararna, två på spaningsbataljonen och en på en helikopterbataljon.

Delayed-resultatet på hälften av den östtyska divisionens regementen är inte heller oväsentligt, det betyder att de inte kan göra något nästa omgång. Och är känsliga för motanfall om de västtyska trupperna skulle vara så vågade.

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Du kan inte se bilagor på denna tavla.
Läget efter paktens andra omgång. Det här är ett spelsystem där det inte händer så mycket varje omgång men det mesta som händer är jättespännande.

Hälften av den össtyska divisionen är upptagen med förra omgångens operationer (delayed movement är ungefär att man tar ut nästa omgång i förskott för sånt som tar mer än en omgång att göra) så bara ett regemente är i position att anfalla. Det pressar bort den västtyska spaningsbataljonen som med nöd och näppe överlever och retirerar i skydd av en mekaniserad bataljon i Lübecks förorter.

Warsawapakten känner sig begränsad av sina ingenjörsresurser just nu. Visste ni att om man bara har en enda däcksbro för att ta sig över en kanal som är specialkonstruerad för att vara svår att ta sig över med pansarfordon, och den bron dessutom är placerad i ett våtmarksområde vid kusten, så kan trafikstockningar uppstå? Nu vet ni.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Blir intresserad och som möjlig FFdL-aktvitet. Funkar det för multiplayer?

Elias Nordling

CiteraFunkar det för multiplayer?

Eftersom man kan tänka hur mycket som helst för varenda bricka finns det nästan ingen övre gräns för hur många spelare man kan vara innan man får för lite att göra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"