Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

Blippspel Galore XVII - 20-22 januari 2023

Startat av tinG, 14 november 2022 kl. 12:50:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Kära vänner!

Vår lilla grupp av Göteborgs-med-omnejd-krigsspelare, under överinseende av marskalk Patrick bjuder härmed in er alla till Blippspel Galore nummer XVII. Denna gång helgen 20-22 januari. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Det finns numera inte övernattningslägenheter i huset så gäster är hänvisade till logi annorstädes. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande. Det är tradition att gå till Gyllene Prag i samlad trupp på lördagen, i övrigt finns gott om butiker och restauranter i närheten. Kaffe finns alltid tillgängligt.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar max hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen ADJACENT. Göteborg byggs om under det här decenniet, så var ute i god tid, särskilt om ni kör bil.


Varmt välkomna!

Patrick, Jonas M och Björn

(och som vanligt Fannis ande)


Instructions d'Entré:

Ring upp samlingslokalen via porttelefonen som nu senast var betydligt mer funktionell och human än under tidigare år.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

1914

tinG

Jag börjar lista lite tidiga tankar:

GCACW: Death Valley (2nd Kernstown; 3rd Winchester el); In to the Woods (Shiloh)
GCACW: Atlanta is Ours
TLNB: La Patrie en Danger (1814); Napoleon's Last Gamble (1815)
CoN: Napoleon at the Crossroads (1813); Highway to the Kremlin (1812)
Övrigt: The Battle for Germany (Doomsday Project); Dien Bien Phu (Kangers spel); Hannut, 1940 (GOSS Light); Silver Bayonet (Vietnam)
Multiplayer: Gandhi (GOSS), Root (skogsliv); Pericles (om Elias är med :P ); Sword of Rome (vill testa igen men äger det inte längre); Here I Stand (vill testa igen men äger det inte)

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Maglica

Strålande och som vanligt så mycket godis att välja mellan. Man är ju som en åsna mellan hötapparna.
Robert Maglica

Scipio

Citat från: tinG skrivet 14 november 2022 kl. 15:54:07Jag börjar lista lite tidiga tankar:

GCACW: Death Valley (2nd Kernstown; 3rd Winchester el); In to the Woods (Shiloh)
GCACW: Atlanta is Ours
TLNB: La Patrie en Danger (1814); Napoleon's Last Gamble (1815)
CoN: Napoleon at the Crossroads (1813); Highway to the Kremlin (1812)
Övrigt: The Battle for Germany (Doomsday Project); Dien Bien Phu (Kangers spel); Hannut, 1940 (GOSS Light); Silver Bayonet (Vietnam)
Multiplayer: Gandhi (GOSS), Root (skogsliv); Pericles (om Elias är med :P ); Sword of Rome (vill testa igen men äger det inte längre); Here I Stand (vill testa igen men äger det inte)
Hade sagt ja tack till hela listan förutom Pericles och Silver Bayonet   :o
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

plforest

Jag vill spela Here I Stand, Root och eventuellt Sword of Rome

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

aegneus

Jag...såg massor av saker jag kan tänka mig men det finns ju en klar risk att jag m.fl har kvitterat ut våra Europa Universalis:Price of Power då. Och det är nog ett bra konventslir

Delirium

Here I Stand var faktiskt väldigt längesedan...

Om gud vill kommer jag att ha fått Europa Universalis: The Price of Power tills dess och skulle kunna demonstrera denna länge emotsedda multiplayermonstereurohybrid.
1914

Delirium

Citat från: aegneus skrivet 14 november 2022 kl. 19:09:13Jag...såg massor av saker jag kan tänka mig men det finns ju en klar risk att jag m.fl har kvitterat ut våra Europa Universalis:Price of Power då. Och det är nog ett bra konventslir

Vi tänkte och skrev vad som måste betecknas som mer eller mindre exakt samtidigt...
1914

aegneus

Om spelen kommer och det kommer en till med spel tror jag vi i princip skulle kunna spela enbart EU:PoP  :P

Annars nyfiken på: Into the Woods, kanske något av Nappe-förslagen, Root, The Dark Valley, Unconditional Surrender (GMT). Ett gammalt Frank Chadwick om Veilykie Luki har jag på hyllan (White Death) också, bland andra ospelade saker...







tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraVi tänkte och skrev vad som måste betecknas som mer eller mindre exakt samtidigt...

Vadå, det var ju hela 16 sekunder mellan inläggen  :mrgreen:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Citat från: Elias Nordling skrivet 14 november 2022 kl. 20:27:47
CiteraVi tänkte och skrev vad som måste betecknas som mer eller mindre exakt samtidigt...

Vadå, det var ju hela 16 sekunder mellan inläggen  :mrgreen:

Vilket är tidszonsdiffrensen mellan Kungsbacka och Borås. Så, mer eller mindre exakt som min käre renässanskollega konstaterade.  :ultra: