Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleon in the Desert och Eylau

Startat av sfclinken, 12 juni 2006 kl. 19:34:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Beställde tidigare idag dessa två från Avalanche för 14$. Kändes som ett bra pris så jag var tvungen att inhandla det.

Länken kommer här

http://www.avalanchepress.com/specials.php
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Jaha, nu har dom tagit bort erbjudandet. Antingen sålde dom slut eller så har dom lurat mig på stålars  :shock:

Men billigt var det.....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Den här notisen dök upp på CW igår så det verkar som NitD försvann omgående och kan nog gissa att Eylau försvann också rätt fort i så fall.

Citat från: "Från Consimworld"Tremendous savings on two games. Avalanche Press is giving Eagles of the Empire: Eylau and Napoleon in the Desert (update: NitD now sold out, sorry) one last shot at glory before they enter Valhalla. The games are selling at 75% off, 80% off as a set, and after June 18th any remaining copies will be burned to make way for Great War at Sea: Plan Gold on the shelves and Napoleonic Battles: Austerlitz in the catalog.
"Randomization is too important to be left to chance"

pelle

Jag impulsköpte de där förra veckan när jag fick syn på erbjudandet när jag var inne på deras hemsida för att lägga en preorder på deras (förhoppningsvis) kommande Verdun-spel. Har egentligen ingen koll på vad det är för spel, men till det priset tyckte jag det kunde vara bra tillskott till min samling Napoleon-spel (som nu går från 0 till 2 spel).

A F

På tal om inget: är det någon som har bläddrat något i rollspelet Godlike?

pelle

Nu säljer de ut Red Steel också (för $11.25):
http://www.avalanchepress.com/RedSteelFuneral.php

pelle

Nu säljer de ut Operation Cannibal för $5. Roligt att de marknadsför detta med en lång artikel som förklarar  varför spelet är så (enligt dem) dåligt:
http://www.avalanchepress.com/Cannibal.php

A F

Citat från: "pelle"Nu säljer de ut Operation Cannibal för $5. Roligt att de marknadsför detta med en lång artikel som förklarar  varför spelet är så (enligt dem) dåligt:
http://www.avalanchepress.com/Cannibal.php

Fantastisk artikel. För någon som faktiskt jobbar i den här branchen så är det skönt att läsa om andras problem.

magnus lindström

Hoppas bara att du sköter kundkontakten bättre. Har hört och varit med om en hel del mysko med detta företag.

A F

Citat från: "magnus lindström"Hoppas bara att du sköter kundkontakten bättre. Har hört och varit med om en hel del mysko med detta företag.

Om Avalanche?

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Hoppas bara att du sköter kundkontakten bättre. Har hört och varit med om en hel del mysko med detta företag.

Tror att många med mig kan intyga att Anders är en hejare på att se till sina kunders behov. Fem stjärnor av fem möjliga!  :up:  :up:  :up:  :up:  :up:
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Japp avalnache press. Helmysko företag, men tyvärr så gör de trevliga spel. De kanske kör med morot och piska :)

pelle

Vad har de gjort för mysko?

Jag fick mina beställda spel i går i alla fall.

magnus lindström

Ja beställningarna har mestadels gått smidigt. Det dåliga är som sagt inte leveranserna utan kundkontakten.

Till skillnad från GMT som ständigt uppdaterar sina regler så görs inte detta hos AP det är nästan omöjligt att hitta en officiell errata till och med. Det var väldigt lätt att få kontakt med AP när det gällde att göra affärer och jag fick till och med en utgången rabatt en gång.

Det stora problemet är att de (eller någon) ibland väljer att tiga ihjäl en fråga. Är man obekväm blir man helt enkelt ignorerad. Markörerna till Strike South är inte särskilt väl tryckta och jag påpekade det. Jag fick direkt svar där de inte förstod vad jag menade, jag förklarade då igen och nu är man ignorerad. Jag krävde inte ens nya markörer utan  jag frågade om alla var så, i så fall var det inget problem, eller om jag haft otur.

De som skapar spelen är helt omöjligt att nå via AP. Jag har tyckt allt varit lite mysko själv och nu hörde jag av en slump att en som gör spel för dom har fått sin idé ignorerad väldigt länge tills han fick tag i AP's chef och då löste sig allt hur bra som helst. Lite läskigt att bli motverkad av någon administratör i en sån här liten bransch där alla verkar vara polare med alla. Förutom RHB då förstås.

En sak som gått lite illa när det gäller leveranser är att en extrakarta jag beställt uteblev men den fick jag eftersänd.

Det läskiga problemet är nu att jag inte fått mitt Midway som jag beställde via mail och därför inte har något kvitto. Det tog nämligen slut, sen kom det in en ny leverans och nu är den slut. Eftersom jag nu verkar vara på deras ignore-list så är det omöjligt att få en bekräftelse om jag får mitt paket denna gång. Så nu får man väl vänta några veckor och se om det kommer något. Snart har åren börjat gå undra om jag någonsin får mitt betalda spel.

Det roliga är att jag på consimworld blev benämnd som en "långvarig kund" och de skulle kunna ordna en sak åt mig. Men sen blev det tyst igen.

magnus lindström

Pelle

leveranstiden var alltså ca 20 dagar?

Detta var hur det gick till på consimworld

Magnus:

I ordered Midway together with several other games by email a long time ago. How can I know if I am not lost from the list of people that will get their Midway game? You don't like "just checking" mail but I don't want to sit and do nothing and find out that the game is out of stock again.

Liz:

I don't have access to order information. You can send e-mail to Wes Parker at the mailto:orders@avalanchepress.com">orders@avalanchepress.com address which is exactly how I would get order information.

Liz:

Midway is sold out again. Almost all of the new boxes were destroyed by the shipping company. New ones in about six to eight weeks. Yes, all outstanding orders were filled by the survivors.

Magnus:

Hmm I never got any answer from the orders department should I be worried?

Liz:

Ignore