Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

En...ehhh... counterpincett?

Startat av Holmgren, 29 juni 2006 kl. 18:50:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Holmgren

I syfte att dupera massorna brukar någon förvirrad del av det företag jag arbetar för skicka ut "presenter" (mutor) till oss anställda med oregelbundna mellanrum. Genom åren har jag därför mottagit allt ifrån en suspekt reflexväst via några bisarra sillbestick till en riktigt användbar resväska (den sistnämda tolkades dock omedelbart som en uppmanning till oss att fara åt helvete). I veckan fann vi följande i våra postfack:

"Pick Up" från 'Stockholm Design House' (Design: Stig Ahlström)

(Tändsticksask och counter för storleksjämförelse)

"For Cooking and Eating" står det på fodralet, men jag blev naturligtvis genast intresserad av att testa denna plast-ät-pinnes förmåga att fungera som counterpincett. Det såg till en början lovande ut tack vare de räfflade ändarna. Tester visar dock att den tyvärr endast kan hantera enskilda counters och är totalt oförmågen att ens lyfta en stack om två counters. Stig Ahlström har alltså inte tagit någon som helst hänsyn till vår hobby när han designat produkten och vi tvingas ännu en gång konstatera att vi utgör en marginaliserad grupp som ständigt diskrimineras. För att citera Krister Sundelin: "Det är för djävligt!".

Konsumetpanelen avråder alltså hugade spekulanter från att investera i denna pryl om syftet är att använda den till krigsspel.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Jon Karlsson

Jag tycker vi bör anordna en spontankravall för att visa vårt missnöje!
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Magnus2

Citat från: "Jon Karlsson"Jag tycker vi bör anordna en spontankravall för att visa vårt missnöje!
Vart var ni andra nånstans?
Jag blockerade hela korsningen Kungsgatan/Sveavägen med ett Fire In the East i två timmar innan en buss körde över hela Armegrupp Syd :o

Magnus2

Jag fick en picknickfilt av företaget idag och den funkar jättebra att forma tabletop-landskap med.
Om man inte har något emot blått gräs förståss.

Holmgren

Citat från: "Jon Karlsson"Krigsspelspartiet (ksp)

Krigsspelspartiet (ksp)? Underbart!  :up:

Våra första krav för att medverka i en koalitionsregering:
*Ett omedelbart momsbefriande av alla krigsspel.
*Förbud mot tullavgifter för importerade krigsspel.
*Inköp av krigsspel skall vara avdragsgilt i deklarationen.
*Försvarsministerposten (som snarast skall döpas om till Krigsminister).

Citat från: "Magnus2"Jag fick en picknickfilt av företaget idag och den funkar jättebra att forma tabletop-landskap med. Om man inte har något emot blått gräs förståss.

Det är inte så att den inköpsansvarige är såld på sjökrigsföring och avser att den så kallade picknickfilten skall användas för att spela t ex Jutland?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

Citat från: "Holmgren"*Försvarsministerposten (som snarast skall döpas om till Krigsminister).

:D
En mycket bitter liten man.

CanuckWannabe

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Holmgren"*Försvarsministerposten (som snarast skall döpas om till Krigsminister).

:D

Jag trodde titeln var Kapitulationsminister efter att Leni B tog över  :?
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

A F

Citat från: "CanuckWannabe"Jag trodde titeln var Kapitulationsminister efter att Leni B tog över  :?

Vi har haft värre nötter än henne på den posten. Till allas förvåning så drar hon rätt jämt med ÖB.