Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nomineringar - hemskaste kartan

Startat av Scipio, 23 augusti 2006 kl. 20:58:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Nu när vi har massor med kandidater på snygga spelkartor så tycker jag det är dags att börja utse krigsspelshistoriens genom tiderna fulaste karta.

Jag börjar med en vad jag tycker stark kandidat. 3Ws WestWall. Den ser ungefär ut som om någon har kräkts på en pizza:

"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Den ser ungefär ut som om någon har kräkts på en pizza:

Du har då aldrig kräkts på nån pizza.

Tycker att WiF är i särklass fulaste kartan som gjorts. Blitzkrieg General och det där Soumosalmi-spelet som liknar vitt brus på en bildskärm är också ruggiga.

Jon Karlsson

Betrakta Empires in Arms-kartan. Funktionell, ja. Vacker, nej.

[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

A F

Citat från: "Jon Karlsson"Betrakta Empires in Arms-kartan. Funktionell, ja. Vacker, nej.

Ni är som två killar som ska snacka fula brudar och ältar Anja Persson "för att hon har sånna lårmuskler" och "hon är fräknig och pratar dialekt". Snackar vi ful eller ful? Jag menar (analogt med Anja-exemplet) så fullt att hästar skenar och Frankensteins Brud framsår som Kate Moss.

8)

Scipio

Men hallå, om du nu ska vara vårat popsnöre här så kan du väl inte beklaga dig över att vi kommer dragandes fräkniga Anja och själv komma dragandes med klepto-Mona Sahlin.

Nä skärpning och kom igen och visa att kan komma fram med något som matchar dina övriga kommentarer...

Och skulle inte jag ha spytt på en pizza sen...pffft...

A F

Citat från: "Scipio"Nä skärpning och kom igen och visa att kan komma fram med något som matchar dina yviga kommentarer...

Kolla http://boardgamegeek.com/image/84331

:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Yngve

Här är en som jag tycker är ful rent estetiskt och dessutom svåranvänd:

http://boardgamegeek.com/image/129637

Notera att terrängfärgen tonar från mörk till ljus över hela kartan. Hex-sidorna tonar också från ljus till mörk över hela kartan, vilket betyder att det finns ett område mitt på kartan där terrängen och hexsidorna har samma färg.

Dessutom är det så att städerna är svåra att se (väldigt små på kartan) och Rough Terrain är ett väldigt blekt rutmönster som jag som gammal 47-åring snart behöver dubbelslipade glasögon för att se.

dagon

Tror ju denna definitivt kan vara en kandidat - sen är det ju gränsfall om spelet kan räknas som krigsspel eller ej...men ändå - hemsk!  :|

http://boardgamegeek.com/image/43851
För Kung och Fostervatten

A F

Citat från: "dagon"Tror ju denna definitivt kan vara en kandidat - sen är det ju gränsfall om spelet kan räknas som krigsspel eller ej...men ändå - hemsk!  :|

Den ser ut som nån astro-lsd-pryl. Imponerande.

magnus lindström

Anjas lårmuskler? :) haha de verkar ha flyttat upp runnt midjan och hakan. Se på anja för några år sen (kraftig tjej) och nu (köttbulle). Blir rundare för varje säsong, snart är det ett grop där näsan skulle vara:)

dagon

CiteraDen ser ut som nån astro-lsd-pryl. Imponerande.

Verkligen, åsså den där loggan längst upp på planen. Undrar hur många miljoner reklamarna fick för att ta fram den. :..-D

dagon

Glömde ju nämna det viktigaste av allt - bildtexten (ovanför bilden)!

"Caption: Second edition, with nicer cards and much nicer map"

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Jon Karlsson

Citat från: "Anders Fager"Kolla WiF-kartan över Amerika.

OK, jag erkänner mig besegrad. De andra WiF-kartorna funkar utseendemässigt, Europa-kartan riktigt bra, men på Amerika blir det bara plottrigt och fult när varje hex har olika terräng och dessutom är fullproppad med städer och resurser och upprorssiffra och grejor. :(
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

A F

Citat från: "Jon Karlsson"OK, jag erkänner mig besegrad.

Men det måste finnas värre...

Scipio

Ok, försöker med "Plot to Assassinate Hitler" då, hade det inte varit för hakkkorsflaggan som upptar en fjärdedel av spelplanen och att det finns brickor för Speer och Heydrich så hade spelet varit helt ohjälpligt:   :lol: