Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

A Victory Lost (MMP)

Startat av Mosse, 10 november 2006 kl. 10:17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mosse

A Victory Lost anlände till mitt lokala postkontor (närbutiken i byn, alltså...) häromdagen.

Har ännu inte hunnit prova, men läste genom reglerna, och är ivrig att få det på bordet, trots att det (verkar) vara betydligt simplare än jag förväntat mig. Visste ju nog att det skulle vara enkelt, men hade nog hoppats på lite mera att hugga tänderna i.

Har någon redan hunnit prova?

Andreas Lundin

Nej, men jag har samma känsla som dig. Man känner sig robbad på krom! 8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Har hört flera liknande kommentarer, så ni är inte ensamma.
En mycket bitter liten man.

silversixx

Jag fick just följande mail från MMP:
It can take up to 16 weeks for you to receive a package
via surface mail.  We still have about 100 AVL left to
charge and ship, and yours is in the last 100.

Gött!

Andreas Lundin

Citerasurface mail

:D . Ja, inte konstigt att du får vänta. Kul present till dig själv till påsk! :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

silversixx

Jag vet... Jag fattar inte varför jag drabbats av amfetaminrusher när jag beställt och alltid klickat på "surface mail" med den goda insikten att jag sparat minst 6$!

Men det sjuka är att jag fått en massa paket från USA som varit surface mail och det har tagit max 3 veckor att få sakerna... Och det har varit tyngre saker än de som MMP skickar...

Mosse

De där 16 veckorna är högst riktgivande.
När jag "köpte" Target Arnhem fick jag också höra "upp till 16 veckor", men jag fick det ändå på 2.
Fick den här responsen: "We say up to 16 weeks for delivery because that's what the US Post Office tells us to say." av Brian Youse i en geeklist...

Doomfarer

Jag råkade klicka surface en gång hos GMT, det tog 12 veckor från det de skickade paketet tills det kom fram. Aldrig mera surface säger jag bara.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

silversixx

Jag tror dock att mitt fire in the sky kommer att slå alla rekord i seghet... Beställde i slutet av Augusti (Och antog att de skulle skicka det så fort de kunde), fick bekräftat nyligen att de skickat spelet i slutet av september... I win!

Doomfarer

Du är väl inte uppe i tolv veckor än eller? Alltså leder jag.  :D
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

daniel

Då måste jag få berätta min histora... och den är självklart värst!

Beställde för något år sedan lite saker på en av MMP:s utförsäljning (lite kartor till ASL). Detta gjordes strax innan jul och därefter gick månaderna... i mitten av juni så kom det en postavi att jag hade ett paket från USA att hämta... jag fattade ingenting eftersom jag inte hade beställt nåt... trodde jag... men där var mina kartor som jag nästan 1/2 år tidigare hade beställt.

Normalt är ca 6 - 8 veckor för surface skulle jag vilja säga.

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

silversixx

Jag måste ju vinna det här... Kanske ska jag ta och släppa ut 20 st minerade flaskposter? Chansen att de träffar den stackars kuban som måste simma över atlanten med mitt paket är större än att jag får grejerna innan jul. Då lär jag slå ett halvår utan bekymmer!

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Jag måste ju vinna det här... Kanske ska jag ta och släppa ut 20 st minerade flaskposter? Chansen att de träffar den stackars kuban som måste simma över atlanten med mitt paket är större än att jag får grejerna innan jul. Då lär jag slå ett halvår utan bekymmer!

:D  :D  :D

Mosse

Drog genom en tur solo häromkvällen.
Tror nog på att det ändå är lite "djupare" än vad jag var rädd för. Kommandocentrena, samt det faktum att det är dyrbart att både gå in i en ZOC och att gå ut från den gör att det inte bara är en slugfest. Är faktist ganska ivrig på att få ett "riktigt" spel undan.

Detta är dock det första spelet där jag märker att jag skulle behöva ett par pincetter - så man får väl söka sig någonstans för att hitta sådant...
Nästa steg mot "grognardhood"...
Hittade en annan tråd här där någon påstod att Clas Ohlsson skulle ha dugliga sådana - får väl söka mig ditåt... :ultra:

BigPapaBear

Spelade ett kort testparti igår. Måste säga att jag är positivt överraskad. Visst finns det ett par saker jag skulle vilja ändra på, men spelet flyter på jättebra och är smidigt som tusan.