Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

burning blue/downtown

Startat av jerry, 5 december 2006 kl. 09:19:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Hej någon som skulle kunna ge en liten beskrivning av något av dessa spelen, först o främst: GÅR det att spela solitärt ?
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Elias Nordling

Downtown är ett ruskigt bra spel på ett sätt som är svårt att beskriva. Men om man säger så här: Det är på ett ämne som förefaller totalt ointressant, har 40 sidor regler, och är fullt av teknikaliteter kring elektronisk krigföring. Likväl dröjer det inte länge förrän du är helt fast, börjar mumla om gorilla packages och Iron Hand och hoppar till nervöst när en SAM-radar tänds.

Det är ett väldigt lätt spel att lära sig och spela, trots längden på reglerna. Det är också oerhört pedagogiskt. Och kul. Anders kan intyga.

Solitärt då? Spelet som konstruerat stödjer inte solitärspel. Det finns en solitärmodul utvecklad på nätet, men det ger naturligtvis ett delvis annat spel. Det är dock inga problem att hitta PBEM-motståndare, och så spelade jag det uteslutande fram tills alldeles nyligen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Vad gäller The Burning Blue har jag inte hunnit prova än. Många gillar det lika bra som Downtown, även om jag har hört att reglerna inte är riktigt lika kristallklara. Solitärmöjligheterna är mycket små.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Vad gäller The Burning Blue har jag inte hunnit prova än. Många gillar det lika bra som Downtown, även om jag har hört att reglerna inte är riktigt lika kristallklara. Solitärmöjligheterna är mycket små.

Även till TBB finns en solitärversion. Någon snubbe har ivarjefall pre-plottat ett par LW-missons som man med hjälp av en Exel-fil systematiskt kan arbeta sig igenom... Kul eller inte?

Spelet är dock högintressant. Jag spelade ett parti, mitt första större, via Cyberboard. Detta parti finns att beskåda på en Yahoo grupp för den som är intresserad....

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jerry

Hej ja man tackar o bugar det får nog bli ett rea-downtown då

jerry
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif