Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BernadotteOnline

Spontankrigsforum i februari

Startat av BernadotteOnline, 19 november 2007 kl. 15:51:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

#30
Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraSkulle dock känna mig mest bekväm med att göra det i Föreningen Ylvas regi för att få hela den supportmekanismen.

Vad är det för supportmekanism som behövs? Jag hajjar inte... :?
Tror att Jacob menade supportmekanism som i ett visst ekonomiskt stöd och tillgång till snask.

A F

#31
Kan du ringa mig på kontorstid. Tack!

BernadotteOnline

#32
Citat från: "silversixx"Overlord låter för övrigt som ett perfekt 2-dagars spel.
Skånemaffians arrangemang kanske?

Visst..... skall bara få eländet också!
maffian = Andreas & jag..... någon mer?

Scipio

#33
Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "silversixx"Overlord låter för övrigt som ett perfekt 2-dagars spel.
Skånemaffians arrangemang kanske?

Visst..... skall bara få eländet också!
maffian = Andreas & jag..... någon mer?
Blir det Overlord så får ni slåss om ni ska hålla mig borta!  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

#34
Citat från: "Scipio"Blir det Overlord så får ni slåss om ni ska hålla mig borta!  :)

Verkar bli överfyllt vid det bordet.  :) Vad skall jag kunna locka med då...? Jag får klura vidare.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

#35
De andra STORA Normandie-spelen erbjuder plats till 3 spelare på den allierade sidan. Så man bör kunna vara 5 spelare även kring Overlord.

silversixx

#36
Man kanske borde erbjuda lite ASL så att de där ljusskygga garderobsspelarna ska få ha lite kul med?

Sen så finns det ju alltid möjligthet att sätta upp lite mindre "Stora" spel. OSC någon?

Mer förslag på arrangemang! Om allt blir som jag vill så kommer vi ha en hel del salsutrymme att leka med.
Det betyder ju självklart att vi behöver fylla dessa med spel och spelare (ju fler desto trevligare).
ASL är redan nämnt som alternativ. Annat?
Alla förslag uppskattas!

Andreas Lundin

#37
Om det är fullt på Overlordbordet, så kan jag "offra" mig och spela light spel med nybörjare och casual gamers. Då finns kanske både ork och lust kvar för att ta en bira på nån pub på kvällen?  :)  Men om semesteransökningsgudarna och sammanträdesbokargudarna är med mig så kanske jag är och kollar på skidskytte och dricker nallebjörn, som sagt..., så jag skall kanske inte planera för mycket heller...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

SebastianKalucza

#38
Jag är gärna med på Overlord :)

Andreas Lundin

#39
Shit! Overlord är verkligen poppis! Om Mark (killen bakom spelet) visste att hans spel diskuterades och eftertraktades så ivrigt på andra sidan Atlanten hade han nog blivit både glad och nöjd! :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

#40
Citat från: "silversixx"
Citat från: "Vvornth"Ska inte vara omöjligt att ställa upp något för mig. Skulle dock känna mig mest bekväm med att göra det i Föreningen Ylvas regi för att få hela den supportmekanismen.
Kommer inte att hända Jacob.
Galore är och kommer förbli en egen förening där huvudmålet är att arrangera spelspecifika helger.

Ok, då nöjer jag mig med att spela.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

#41
Citat från: "Vvornth"
Citat från: "silversixx"
Citat från: "Vvornth"Ska inte vara omöjligt att ställa upp något för mig. Skulle dock känna mig mest bekväm med att göra det i Föreningen Ylvas regi för att få hela den supportmekanismen.
Kommer inte att hända Jacob.
Galore är och kommer förbli en egen förening där huvudmålet är att arrangera spelspecifika helger.

Ok, då nöjer jag mig med att spela.
Jag har säkert missat nåt, men visst okej?

A F

#42
Går det att bli ringd om eller få en konkret inbjudan till detta mejlad till sig?

silversixx

#43
Nu äro alles bokat!
Så den 15:e till den 17:e Februari bör ni skriva in i kalendern som det första Krigsspel Galore!

Så nu vill jag ha ett par härliga arrangörer som kan styra upp lite spelande!

Mvh Skander Fanni

silversixx

#44
Jag bumpar upp den här posten lite (eftersom den verkar ha fallit i glömska).
Av rent ekonomiska anledningar så vore det bra att veta hur många som kan tänkas dyka upp på detta eminenta arrangemang?
Förrutom Jonas och Roger vill säga...